Wzorem lat ubiegłych Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie zachęcą studentów do skorzystania z programu stypendialnego „Stypendia dla studentów w Małopolsce” finansowanego przez Stowarzyszenie Wspólnota Polska. Pomoc przeznaczona jest dla osób pochodzących z regionów partnerskich Województwa Małopolskiego, a także Polaków i przedstawicieli Polonii mieszkających na stałe poza granicami Polski. Stypendia są kierowane zarówno do studentów studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych. Stypendium nie można łączyć ze stypendium Rządu Polskiego, ani stypendiami innych instytucji i organizacji.

 

Wnioski należy składać w terminie do 3 listopada 2017 r. szczegóły na www.

 

Regulamin przyznawania stypendium

Wzór wniosku stypendialnego

 

pikto stypendium

Absolwent Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie - Piotr Wiśniewski - opracował autorski koncept marki miodu pitnego Kwarta i zdobył złote trofeum w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów w branży projektowania opakowań "Pentawards 2017". Projekt czerpie inspirację z przeszłości, opakowanie stanowi interpretację tradycyjnego kamionkowego naczynia na miód pitny, gdyż zachowany został oryginalny materiał, tłoczenia, sygnowanie i cały proces produkcyjny.

 

Nagrody Pentawards przyznawane są od 2007 roku. W tym prestiżowym konkursie biorą udział agencje brand design, studia projektowe, producenci oraz indywidualni designerzy z całego świata. Tegoroczna, jedenasta edycja, zgromadziła ponad 2 tysiące zgłoszeń nadesłanych z 5 kontynentów i aż z 54 krajów. 

 

Wiśniewski ASP-w_Krakowie_1

Wiśniewski ASP-w_Krakowie_2

Wiśniewski ASP-w_Krakowie_3

Wiśniewski ASP-w_Krakowie_4

Wiśniewski ASP-w_Krakowie_5

pikto Wisniewski_miod

Grupa MULTImedia ogłasza Open Call do czwartego numeru kwartalnika online - www.grupamultimedia.pl, którego tematem przewodnim będzie "Sprzeciw".

 

Sprzeciw – nieprzychylność, negacja, veto. Bunt. Rebelia. Wszelkie głosy oburzenia, których pełno w sferze (nie tylko) publicznej. Niezgoda na panującą sytuację, krytyka obowiązujących narracji, sprzeciw wobec historii, kultury i sztuki. Bojkot pracy. Od dziecięcej krnąbrności, przez bunt okresu młodzieńczego i kryzys wieku średniego, po starczą swarliwość. Od poczucia dyskomfortu po akty pełnej negacji. Z jednej strony sprzeciw wobec zasad i przepisów, z drugiej – niezgoda na postępującą anomię. Sprzeciw myśli, słowa, gestu i obrazu. Sprzeciw wyrażający niepokój, niezgodę i gniew. Czysto destrukcyjny bądź konstruktywny. Rewolty, demonstracje, manifesty. Pisk i krzyk. Get off & fuck off.

 

Zachęcamy do nadsyłania tekstów (literackich, krytycznych, naukowych, publicystycznych, popularnonaukowych) oraz prac wykonanych w różnych mediach (malarstwo, grafika, fotografia, film, wideo, obiekty artystyczne, instalacje, dokumentacje performance, muzyka) do kolejnego wydania kwartalnika online - www.grupamultimedia.pl, który ukazuje się pod patronatem JM Rektora Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, prof. Stanisława Tabisza.

 

Do tekstu należy dołączyć biogram autora. W sytuacji zgłoszeń prac wizualnych reprodukcje max. 1 MB. (wideo - link do You Tube lub Vimeo).

Materiały należy przesyłać na adres e-mail:
redakcja.multimTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Deadline: 19 listopad 2017 r.

 

Publikacja: grudzień 2017 r.

 

Oprócz kwartalnika online, planowane są również wydarzenia towarzyszące (m.in. wystawa prac zaproszonych twórców). 

 

Więcej na

fb


pikto multimedia_4

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych na panel dyskusyjny "SZTUKANAUKA", który odbędzie się w czwartek, 12 października 2017 r., o godz. 18.00 w Galerii Akademii Sztuk Pięknych przy ul. Basztowej 18. Panel poprowadzą Alicja i Grzegorz Bilińscy.

 

Panel dyskusyjny będzie składał się z dwóch części.

 

Pierwsza godzina to wprowadzenie do tematu spotkania:

  • Senster i co ja tu robie? - dr hab. Anna Siwik, prof AGH, Prorektor Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Medialica, czyli problem jak mówić o sztuce nowej - prof. Michał Ostrowicki, współtwórca Medialici
  • Rejestrowania wcześniej rozmowa z Stelark'iem 

 

Druga godzina to panel, w którym wezmą udział:

  • prof. Joanna Hoffman - artystka, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
  • prof. Paweł Węgrzyn - fizyk i informatyk, Uniwersytet Jagielloński
  • prof. Łukasz Stawarz - astrofizyk, Uniwersytet Jagielloński 
  • dr Tomasz Majkowski - antropolog języka, badacz zagadnień związanych z grami, Uniwersytet Jagielloński

Wydarzenie towarzyszy jubileuszowi dziesięciolecia utworzenia na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie kierunku Intermedia oraz pięciolecia od powołania najmłodszego w historii krakowskiej ASP Wydziału Intermediów. Dodatkowo rok 2017 stał się bardzo ważnym momentem przeprowadzki Wydziału na Wzgórze Krzemowe, czyli krakowskie Krzemionki, do jednego z dwu budynków krakowskiego ośrodka TVP. Szczegółowy program jubileuszu dostępny jest na www.

W ramach jubileuszu, w czwartek, 5 października 2017 r. w Galerii Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie odbył się panel otwarcia zaś w sobotę, 7 października 2017 r. panel dyskusyjny zatytułowany "Wzgórze Krzemowe. Sztuka mediów", w którym udział wzięli: Sidey Myoo, Natalia Balska, Łukasz Furman, Piotr Madej, Patrycja Maksylewicz oraz Edyta Mąsior. Nagranie z panelu dyskusyjnego można zobaczyć na www.

pikto panel_2

Ruszyły zapisy do V edycji przeglądu portfolio See&Say, który odbędzie się 18 listopada 2017 roku w Centrum Kreatywności, ul. Targowa 56 w Warszawie.


Do 19 października będzie można zgłaszać swoje portfolio w jednej (lub więcej) z 17 kategorii kreatywnych. Wśród zgłoszonych prac zostanie zaproszonych 150 młodych twórców na indywidualne konsultacje z ekspertami w Centrum Kreatywności. W tym roku konsultacji będzie udzielało około 50 wybitnych praktyków z branży kreatywnej, między innymi dyrektorów kreatywnych agencji, a także szefów studiów graficznych, fotograficznych, postprodukcyjnych, domów produkcyjnych, redaktorów naczelnych pism czy znanych freelancerów.

 

Uczestnicy będą mogli w ciągu 15 minutowej konsultacji zaprezentować swoje portfolio, skonsultować kierunek rozwoju, a także nawiązać wartościowe kontakty zawodowe. Czego mogą spodziewać się młodzi twórcy? Profesjonalnej informacji zwrotnej dotyczącej projektów, cennych rad, mentoringu, a nawet propozycji współpracy.

 

Oliwia Gede-Niewiadomska, dyrektorka kreatywna/artystyczna z magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK, o swoich doświadczeniach jako ekspert See&Say:

„Do pracy w naszej redakcji szukamy osób autentycznych,  z nieszablonowym myśleniem i głową pełną pomysłów. Wielu tych, z którymi współpracujemy w KUKBUK,  poznałam przy okazji przeglądów portfolio See&Say. W moich kategoriach (Graphic Design, Ilustracja) prezentowane prace są na bardzo wysokim poziomie, a za nimi stoi człowiek pełen pasji i chęci do działania.  See&Say to wspaniała inicjatywa dla tych, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w branży kreatywnej. Daje gwarancję, że będą to kroki w dobrym kierunku!”


W przeglądzie See&Say mogą wziąć udział wszyscy pełnoletni twórcy po wypełnieniu formularza na stronie: seesay.pl . Udział jest bezpłatny.

„See&Say to nie tylko możliwość spotkania przyszłych pracodawców z twórcami, ale przede wszystkim zastrzyk pozytywnej energii do działania i rozwijania swojego talentu. Namówiliśmy do tych konsultacji wybitnych specjalistów z branży. Warto wykorzystać tę szansę i zaprezentować im swoje portfolio. Szczególnie, że odbywa to się w miłej, niestresującej atmosferze.  powiedział Wojciech Dagiel, dyrektor kreatywny/ współzałożyciel LVOV, pomysłodawca i współtwórca projektu See&Say.

Wyróżnione podczas przeglądu prace będzie można obejrzeć na wernisażu w styczniu. Trafią one również do bazy talentów na stronie seesay.pl/wyroznienii będą promowane w środowisku szeroko rozumianych przemysłów kreatywnych. Najlepsi z najlepszych będą mogli bezpłatnie zgłosić swoje prace do Polskiego Konkursu Reklamy organizowanego przez KTR. 

 

Konsultacje będą udzielane w  następujących kategoriach: Animacja, Audio, Copywriting, Creative Technology, Creative Writing, Event, Fotografia, Gra, Graphic Design, Ilustracja, Instalacja/Videoinstalacja, Moda, PR, Product Design, Reklama, Social Media, Video.

Organizatorem See&Say jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Klub Twórców Reklamy.


Partnerzy: m.st. Warszawa, Drukomat, Wacom, 180 Heartbeats + JUNG v. MATT, K2, Liquidthread, McCann&MRM, Opus B, Saatchi&Saatchi IS, Walk, EduWeb, Klub Agencji Eventowych, Związek Firm Public Relations, Rent Design


Patroni Medialni: i-D, K Mag, Next Gazeta.pl, Nowy Marketing, PRoto


Patronaty Uczelni: ASP Gdańsk, ASP Katowice, ASP Kraków, ASP Łódź, ASP Wrocław, Akademia Sztuki Szczecin, Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, School of Form, Szkoła Mistrzów Reklamy

 

***

 

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, jest to obecnie 106 podmiotów:  agencje full service, domy mediowe, agencje brand design, interaktywne i ambientowe. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i pomysłów pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Ponadto działalność SAR koncentruje się na tworzeniu, wdrażaniu i popularyzowaniu standardów przetargowych, dobrych praktyk biznesowych, prowadzeniu szkoleń, seminariów i edukowaniu kadr, a także na badaniach rynkowych. Oprócz tego SAR wraz Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych (Związek Mediów i Reklamy) prowadzi lobbing wokół prawa reklamy.  Stowarzyszenie jest organizatorem wyznaczających standardy reklamowe konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR.  Od 1999 r. SAR jest członkiem European Advertising Agencies Association (EAAA), obecnie European Association of Communications Agencies (EACA). Oprócz tego współpracuje z międzynarodowymi stowarzyszeniami reklamy, tj. EACA, IPA, ADC*E. W Polsce SAR jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions oraz kreatywnej platformy medialnej Shots. www.sar.org.pl

 

Wydarzenie objęte jest honorowym patronatem JM Rektora Akademiii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, prof. Stanisława Tabisza.

 

SEESAY Plakat

 

pikto portfolio

Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie | pl. Jana Matejki 13, 31-157 Kraków | +48 12 299 20 00 |

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.