ebsko1

Biblioteka Główna ASP w Krakowie zachęca wszystkich czytelników do korzystania z trzech nowych baz firmy Ebsco, które są dostępne z komputerów naszej sieci uczelnianej do końca maja 2011 r.

Bazy te to:

• Art & Architecture Complete -jest obszerną bazą pełnotekstową. Zawiera pełny tekst ponad 380 czasopism oraz 220 książek i monografii. Ponadto baza zawiera indeksy i abstrakty ponad 780 czasopism naukowych, magazynów i publikacji branżowych i ponad 230 książek. Tematyka bazy obejmuje sztukę, archeologię, architekturę i historię architektury, historię sztuki, sztukę użytkową, malarstwo, rzeźbę, fotografię, sztukę drukarską, projektowanie kostiumów, projektowanie wnętrz
    i terenów zielonych, grafikę i wiele innych tematów.

• Historical AbstractsTM with Full Text jest wyjątkową kolekcją zzakresu historii świata od 1450 roku do czasów współczesnych (z wyłączeniem Stanów Zjednoczonych i Kanady) i stanowi istotne źródło dla bibliotek wspierających badania na poziomie magisterskim i podyplomowym. Obejmuje selektywneindeksowanie artykułów historycznych z ponad 2.300 naukowych czasopism historycznych opublikowanych w ponad 40 językach z archiwami od 1955 r. Baza zapewnia dostęp do pełnych tekstów ponad 330 czasopism i 120 książek.

• Humanities International Complete - zawiera pełny tekst ponad 1.200 czasopism i ponad 700 książek i monografii jak również inne źródła publikowane na świecie. ponadto baza obejmuje ok. 3 miliony rekordów bibliograficznych z ponad 2.300 czasopism i publikacji w dziedzinie nauk humanistycznych. Baza jest nieocenionym źródłem dla studentów, naukowców, badaczy
    i nauczycieli akademickich zainteresowanych wszystkimi aspektami nauk humanistycznych, literaturą, rozwojem myśli naukowej i twórczej.

Dostęp do tych baz oraz pełna informacja o ich zawartości na stronie http://www.wbn.edu.pl lub bezpośrednio pod adresem http://search.ebscohost.com