Uczelniana Rada Samorządu Studenckiego Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie zaprasza studentów do udziału w trzecim uczelnianym „Konkursie na DZIEŁO”. Patronat nad konkursem objął rektor prof. Stanisław Tabisz. Termin przyjmowania zgłoszeń został wydłużony do 16 marca 2015 roku do godz. 12-tej. Prace należy składać w Sekretariacie Wydziału Malarstwa, ASP, pl. Matejki 13.

 

Konkurs organizowany jest co dwa lata, a jego celem jest przede wszystkim promocja twórczości studentów krakowskiej ASP oraz wspieranie wyróżniających się indywidualności twórczych.

 

Warunkiem udziału w konkursie jest dostarczenie w przedłużonym terminie, czyli do dnia 16.03.2015 r. do Biura Konkursu wypełnionej Karty Uczestnika oraz opatrzoną godłem (maks. 12 znaków) reprodukcję pracy w formie elektronicznej (na płycie CD) w rozdzielczości umożliwiającej druk wraz z opisem: techniki, wymiarów, (ewentualnie materiału w przypadku pracy nietypowej) i w razie potrzeby – warunków ekspozycji. Godło jest kodem, zdefiniowanym przez uczestnika - musi się składać z 12 znaków - liter i liczb. Karta Uczestnika powinna być dostarczona w zaklejonej i opisanej, takim samym jak płyta CD godłem, kopercie (zgłoszone takie same godła przez różnych uczestników zostaną przez organizatorów opatrzone dodatkowym numerem porządkowym). Jury nie będzie miało wglądu w informacje o autorach. Personalia uczestników zostaną ujawnione przez Biuro Konkursu dopiero po rozstrzygnięciu Konkursu. Każdy uczestnik może zgłosić jedną pracę własnego autorstwa (malarstwo, rysunek, rzeźba, grafika, praca projektowa, video-art), która powstała po 01.06.2013 r. Zgłoszenie przez jednego autora większej ilości prac spowoduje jego dyskwalifikację. 

 

Finisaż wystawy, ogłoszenie wyników, wręczenie nagród laureatom i wydanie prac autorom nastąpi 5 maja 2015 roku.


Szczegóły regulaminowe Konkursu na DZIEŁO 2015 wraz z kartą zgłoszeniową dostępne są na stronie Facebook.

 

Regulamin Konkursu na DZIEŁO 2015


I. Warunki ogólne: 

1 Pomysłodawcą „Konkursu na DZIEŁO” (zwanego dalej Konkursem) jest URSS (Uczelniana Rada Samorządu Studenckiego) Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.
2 Celem Konkursu jest promocja twórczości studentów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, promocja środowiska studenckiego i wspieranie wyróżniających się indywidualności twórczych.
3 Konkurs ma być cykliczną imprezą organizowaną co 2 lata przez URSS ASP w Krakowie we współpracy z zaproszonymi partnerami (pierwszy Konkurs odbył się w 2011 r.).
4 Patronem honorowym konkursu i fundatorem głównej nagrody jest Rektor ASP w Krakowie.
5 URSS powoła Biuro Konkursu, które przejmie wszystkie działania organizacyjne związane z przeprowadzeniem, koordynacją i promocją konkursu.
6 Wszyscy uczestnicy Konkursu podlegają „Regulaminowi Konkursu na DZIEŁO 2015”, a wypełnienie i dostarczenie Karty Zgłoszeniowej będzie traktowane, jako akceptacja wszystkich warunków Konkursu.
7 Nagrody przyznaje jury pod przewodnictwem Rektora ASP w Krakowie. Do jury zostaną zaproszeni artyści oraz historycy i teoretycy sztuki, niebędącymi pracownikami ASP w Krakowie. Decyzje jury są ostateczne i nie przewiduje się procedury odwoławczej.
8 Zakwalifikowanie pracy do etapu finałowego jest równoznaczne z dopuszczeniem do wystawy „Dzieło 2015”. O ilości dopuszczonych prac decyduje jury konkursu.
9 Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo do nieodpłatnego wykorzystania reprodukcji prac zgłoszonych do konkursu w działaniach promocyjno-wydawniczych.
10 Wyniki Konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej ASPwww.asp.krakow.pl

 

II. Warunki Konkursu:
1 W konkursie mogą brać udział wyłącznie studenci ASP w Krakowie (wszystkich form studiów, z wyjątkiem słuchaczy środowiskowych studiów doktoranckich), którzy do dnia 12.03.2015 r. dostarczą do Biura Konkursu wypełnioną Kartę Uczestnika (dostępną na stronie internetowej ASP (www.asp.krakow.pl) oraz opatrzoną godłem (maks. 12 znaków) reprodukcję pracy w formie elektronicznej (na płycie CD) w rozdzielczości umożliwiającej druk wraz z opisem: techniki, wymiarów, (ewentualnie materiału w przypadku pracy nietypowej) i w razie potrzeby – warunków ekspozycji. Godło jest kodem, zdefiniowanym przez uczestnika-musi się składać z 12 znaków - liter i liczb. Karta Uczestnika powinna być dostarczona w zaklejonej i opisanej, takim samym jak płyta CD godłem, kopercie (zgłoszone takie same godła przez różnych uczestników zostaną przez organizatorów opatrzone dodatkowym numerem porządkowym). Jury nie będzie miało wglądu w informacje o autorach. Personalia uczestników zostaną ujawnione przez Biuro Konkursu dopiero po rozstrzygnięciu Konkursu.
2. Każdy uczestnik może zgłosić jedną pracę własnego autorstwa (malarstwo, rysunek, rzeźba, grafika, praca projektowa, video-art), która powstała po 01.06.2013 r. Zgłoszenie przez jednego autora większej ilości prac spowoduje jego dyskwalifikację.
3. Praca zgłoszona do Konkursu musi być wykonana w trwałej technice umożliwiającej ekspozycję na wystawie i winna spełniać następujące warunki: w przypadku prac dwuwymiarowych – dłuższy bok nie może przekraczać 200 cm, w przypadku dzieł trójwymiarowych – suma wszystkich boków nie może być większa niż 400 cm, w przypadku dzieł video – maksymalna długość projekcji nie może przekraczać 5 minut (materiał musi być zapisany w formacie DVD umożliwiającym odtwarzanie na domowych odtwarzaczach DVD). W przypadku dzieł nietypowych – materiał, ciężar, nietypowe warunki ekspozycji – o dopuszczeniu do konkursu decyduje jury Konkursu.
4. Nagrody i wyróżnienia przyzna 5 osobowe jury pod przewodnictwem Rektora ASP. W skład jury dodatkowo wchodzi przewodniczący URSS z głosem doradczym (bez prawa głosu w konkursie). Nad organizacją prac jury i prawidłowym przeprowadzeniem konkursu będzie czuwał sekretarz konkursu wyznaczony przez URSS.
5. Jury przyzna następujące nagrody regulaminowe:

1 Nagrodę Główną Rektora ASP w Krakowie w wysokości 4 000 (czterech tysięcy) zł. (kwota brutto) 
2 II Nagrodę (fundowaną przez URSS ASP w Krakowie) w wysokości 2 000 (dwóch tysięcy) zł. ( kwota brutto)

3 III Nagrodę (fundowaną przez URSS ASP w Krakowie) w wysokości 1 000 (jednego tysiąca) zł. (kwota brutto)

4. Dodatkowo Rektor może przyznać 2 wyróżnienia po 500 (pięćset) zł. każda (ufundowane przez URSS ASP w Krakowie)

5 Jury może przyznać również wyróżnienia honorowe oraz nagrody rzeczowe. 
6. Wyłonienie laureatów następuje w głosowaniu. Zwycięzca wyłaniany jest bezwzględną liczbą głosów (minimum 3 głosy na TAK). W razie niemożności wskazania laureata w trybie głosowania wg wyżej podanej zasady (po dwukrotnym głosowaniu) decyduje głos przewodniczącego jury.

7. Z obrad jury zostanie sporządzony protokół (obowiązek sekretarza Konkursu). 
8. Prace dopuszczone do wystawy musza być opisane godłem (tożsamym z użytym w karcie zgłoszeniowej) i przygotowane do ekspozycji. Dostarczenie odpowiednio zabezpieczonych prac i odebranie ich po zakończeniu wystawy (w terminach podanych w terminarzu Konkursu) jest obowiązkiem autora. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za prace nie odebrane z wystawy po jej zakończeniu (w wyznaczonym terminie).

9. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:

• Etap I – przyjmowanie wypełnionych kart zgłoszeniowych oraz prac w formie 
elektronicznej. Jury na podstawie udostępnionych przez Biuro Konkursu materiałów dokona selekcji prac. Żeby zachować anonimowość uczestników Biuro Konkursu nie będzie informować autorów o dopuszczeniu do etapu finałowego. Lista finalistów będzie upubliczniona na stronie internetowej ASP oraz wywieszona w głównym budynku ASP pl. Matejki 13. Finaliści są zobowiązani dostarczyć pracę we wskazane przez organizatorów miejsce w wyznaczonym terminie (informacje te zostaną podane na stronie internetowej ASP) oraz wywieszone w głównym budynku ASP, pl. Matejki 13. 
• Etap II – na wystawie finalistów jury dokona oceny prac i przyzna nagrody. 
10. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi na finisażu wystawy (nie odebrane nagrody po upływie 5 miesięcy od zakończenia wystawy pokonkursowej przechodzą na rzecz URSS)

11. Terminarz Konkursu:

od 02.03 do 12.03 Dostarczenie wypełnionych kart zgłoszeniowych wraz z reprodukcją pracy w wersji elektronicznej (CD) do Sekretariatu Wydziału Malarstwa, ASP, pl. Matejki 13 
13.03-19.03 Zebranie i przygotowanie materiałów dostarczonych na CD do prezentacji (zadanie Biura Konkursu)

20.03 Przekazanie jurorom materiałów (reprodukcji prac oraz prac video) 
27.03 Upublicznienie listy zakwalifikowanych do finału prac

10.04 Dostarczenie w wyznaczone przez organizatorów miejsce oryginału pracy opisanej i przygotowanej do ekspozycji 

11-14.04 Urządzanie wystawy

14.04, godz. 19.00 Wernisaż wystawy

14.04-6.05 Udostępnienie ekspozycji zwiedzającym 

05.05 Finisaż wystawy, ogłoszenie wyników, wręczenie nagród laureatom i wydanie prac autorom.

 

 

Dzieło 2015 ASP w Krakowie

Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie | pl. Jana Matejki 13, 31-157 Kraków | +48 12 299 20 00 |

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.