W związku z komunikatem Głównego Inspektoratu Sanitarnego dla podróżujących (nr 31) z 24 lutego br. i Informacją Głównego Inspektora Sanitarnego dla osób powracających z Północnych Włoch z dnia 25 lutego br. Rektor ASP w Krakowie informuje, że studenci, doktoranci oraz pracownicy ASP w Krakowie, którzy w ostatnich dniach powrócili z Chin oraz Korei Południowej, Włoch (w szczególności do regionu Lombardia, Wenecja Euganejska, Piemont, Emilia Romania, Lacjum), Iranu, Japonii, Tajlandii, Wietnamu, Singapuru i Tajwanu przez okres 14 dni od powrotu do Polski są zwolnieni odpowiednio z osobistego udziału w zajęciach lub prowadzenia zajęć w Uczelni.
Realizacja programu powinna w miarę możliwości odbywać się formie pracy zdalnej, a ewentualne zaległości zostaną odrobione w terminie późniejszym w formie określonej przez Dziekanów Wydziałów. Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi na podstawie złożonego zdalnie oświadczenia o powrocie z terenów wymienionych w komunikatach służb sanitarnych otrzymają polecenie pracy zdalnej poza siedzibą pracodawcy przez okres 14 dni. O rodzaju obowiązków wykonywanych w tym trybie i sposobie ich rozliczenia decydują bezpośredni przełożeni.

Pełna treść Komunikatu Rektora w sekcji Pracownicy > Komunikaty

Serdecznie zapraszamy na wykład Agaty Pankiewicz i Marcina Przybyłki w Międzynarodowym Centrum Kultury (Rynek Główny 25) w czwartek 27 lutego o godz. 18.00.

NSW okladka 02

Wydarzenie towarzyszy wystawie Fotoblok. Europa Środkowa w książkach fotograficznych. Autorzy Hawaikum. W poszukiwaniu istoty piękna (2015), Smart obiektu (2017) i Nieswojości (2019) podzielą się swoją refleksją  na temat tworzenia esejów fotograficznych. Dwie pierwsze wydało Wydawnictwo ASP wspólnie z Wydawnictwem Czarnym i Muzeum Fotografii, a trzecią Wspólnie z wydawnictwem Warstwy.

MCK czulosc obserwatora

W tym dniu wymienione książki będzie można kupić w promocyjnej cenie 30 zł.

Szanowni Państwo,

Uczelniana Komisja Wyborcza informuje, że zgodnie z zapisem Statutu ASP - załącznik nr 1 Ordynacja wyborcza, rozdział 3, §11, ust.3, pkt 1 - wszyscy pracownicy uczelni wchodzą w skład Kolegium Elektorów oraz §2, ust. 1 pkt. 1-5 i 7 - osoby wchodzące w skład elektorów muszą spełniać kilka warunków.
Zgodnie z przytoczonymi powyżej zapisami, każdy członek Kolegium Elektorów zobowiązany jest do podpisania oświadczenia, a osoby urodzone przed dniem 1 sierpnia 1972 roku do poddania się lustracji.

W związku z powyższym w/w osoby proszone są o podpisanie oświadczenia i złożenie oświadczenia lustracyjnego w Biurze Rektora i Kanclerza, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 marca 2020 roku do godz. 14.oo.

Osoby, które składały oświadczenie lustracyjne przy okazji innych okoliczności zobowiązane są do złożenia informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego.Osoby, które nie złożą odpowiednich oświadczeń w w/w terminie nie będą mogły wziąć udziału w głosowaniach przewidzianych podczas wyborów.

Wzory oświadczeń znajdują się na stronie internetowej ASP Kraków w zakładce WYBORY 2020/Druki.

baner przed trescia posta

Wiosenne „Pranie” i „Żywy róż” zawitały do Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, a wszystko za sprawą otwartej 20 lutego 2020 roku w Galerii ASP wystawy Marii Pinińskiej-Bereś „Kobiecy rezerwuar”. Pokaz ten wieńczy obchody 100-lecia obecności kobiet w krakowskiej Akademii.

01 fot Przemyslaw WideL02 fot Przemyslaw Widel

Fot. Przemysław Wideł

Jest to pierwsza prezentacja twórczości tej znakomitej rzeźbiarki, autorki akcji, environmentów, instalacji i obiektów w murach jej macierzystej uczelni. Została zorganizowana z okazji Roku Kobiet z ASP, dzięki kuratorce wystawy Iwonie Demko oraz zaangażowaniu Fundacji im. Marii Pinińskiej-Bereś i Jerzego Beresia Beresia.

Maria Pinińska-Bereś studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w latach 1950-1956. Była jedną z najbardziej cenionych studentek pośród wszystkich w pracowni Xawerego Dunikowskiego. Po studiach stopniowo wypracowała własny styl. Zaczęła używać lekkich i miękkich materiałów, a tematyka jej prac poruszała kwestie kobiece. Kolorem sztandarowym stał się róż. W pracy twórczej W pracy twórczej Maria sięgała po to, co najbardziej osobiste, po własne „ja”, które, jak pisała w notatkach, „było kobietą, z całym bagażem problemów płci”.O osobistych doświadczeniach Marii Pinińskiej-Bereś, wspólnych w wielu aspektach z doświadczeniami kuratorki Iwony Demko, można przeczytać w publikacji towarzyszącej ekspozycji. Jest to przedruk unikatowego albumu „M. Pinińska-Bereś. Przedmioty z lat 1968-1974”, wykonanego własnoręcznie przez artystkę.

03 Katalog Zdjecie Pogladowe

Autor projektu publikacji i identyfikacji wizualnej wystawy: Przemysław Wideł

12 marca 2020 r. odbędzie się finisaż połączony ze spotkaniem z Bettiną Bereś, która odpowie o swojej mamie i pokaże zdjęcia z archiwum Fundacji Marii Pinińskiej-Bereś i Jerzego Beresia. Do tego czasu wystawa będzie otwarta od wtorku do niedzieli w godzinach 13:00-18:00 w Galerii ASP przy ul. Basztowej 18.

Prace prezentowane na wystawie są własnością Fundacji im. Marii Pinińskiej-Bereś i Jerzego Beresia.

Patronat medialny nad wystawą sprawuje Radio Kraków.

Wystawa czynna:

14.02.2020-12.03.2020

Wtorek-niedziela, 13:00–18:00

Finisaż i spotkanie z Bettiną Bereś, córką Marii Pinińskiej-Bereś

12.03.2020 (czwartek) godzina 18:00

Galeria ASP w Krakowie, ul. Basztowa 18

05 grafika do przedzielania tekstow

Maria Pinińska-Bereś

CYTATY Z NOTATEK

Już jako 11,12-letnie dziecko czułam coś na kształt upokorzenia i zawiedzenia tym, że jestem „kobietą”. Moi bracia byli inaczej traktowani niż ja, mieli większą wolność osobistą, w nich pokładano nadzieje. Moją biologię i to, co z niej wynikało, postrzegałam jako przekleństwo. Obecny był straszak kobiety upadłej, jako odpowiednik płciowości kobiety, jak i synonim panny z dzieckiem. Pomimo, że moja rodzina należała do klasy wyższej, stereotypy te były obowiązujące. Dochodziła jeszcze mentalność ultrakatolicka z naczelnym grzechem ciała i wizją potępienia. Dziwne, ale wszystkie te obyczajowe restrykcje mało dotykały płci męskiej, której grzeszki przemilczano, zwalano na karb złego wpływu lub lekkich kobiet. Restrykcje i widmo kompromitacji dotykały kobiet i dziewcząt. Tylko panny brzydzące się sferą płci miały szansę na uniknięcie raf.

W trakcie dorastania i po wkroczeniu w życie dorosłe „kolekcjonowałam” sytuacje, zachowania i obyczaje, które uważałam za krzywdzące i upokarzające kobiety. Ale spostrzeżenia te były skrzętnie skrywane, z nikim nie dzieliłam się swoimi wrażeniami i wnioskami. W 1965 roku, gdy zerwałam z rzeźbą warsztatową i zwróciłam się ku własnej osobowości, odblokował się nagle, ten KOBIECY REZERWUAR .

Odrzucając to, co konwencjonalne musiałam sięgnąć do własnego „ja”. A to ja było kobietą, z całym bagażem problemów płci

 05 grafika do przedzielania tekstow

KOBIECY REZERWUAR

Dr hab. Iwona Demko prof. ASP

Rzeźbiarka – nawet wtedy kiedy robi wideo

 „Swój dyplom na Wydziale Rzeźby krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych robiłam w 2001 roku, czyli dokładnie w tym samym miejscu, jednak 45 lat później niż MARIA PINIŃSKA-BEREŚ. Pośród wielu brązowych, czarnych lub białych dyplomów, mój wyglądał inaczej – był cały różowy. Moja dyplomowa rzeźba była moją pierwszą różową rzeźbą. Przez całe wcześniejsze, dwudziestosiedmioletnie życie nienawidziłam tego koloru. Uważałam, że jest infantylny, niepoważny, mało godny, zbyt mocno kojarzony z kobiecością. A kobiecość nie przystoi prawdziwej rzeźbiarce i nie jest to coś, z czym należałoby się obnosić. Jednak kiedy robiłam dyplom, coś w środku mnie kazało mi wybrać ten kolor. Kiedy pomalowaną rzeźbę zobaczył profesor Jerzy Nowakowski – będący moim promotorem – powiedział: „Maria Pinińska-Bereś”. Wtedy po raz pierwszy usłyszałam to nazwisko. Nigdy nikt wcześniej nie pokazał mi jej prac. Myślałam, że jestem pierwszą osobą, która odważyła się na ten zakazany kolor. […] Nie wiedziałam również, że różowy stanie się moim kolorem sztandarowym – tak samo jak Pinińskiej.

 Mój dyplom był olbrzymią, ponad cztero metrową,  abstrakcyjną formą. Aby ją przenosić potrzebowałam pomocy pięciu mężczyzn. Ten fakt wymusił moją kolejną decyzję. Postanowiłam poszukać materiału, który będzie lekki w transporcie, tak, abym nie musiała prosić o pomoc mężczyzn. Znalazłam gąbkę. Zrobiłam abstrakcyjne formy, tym razem z gąbki oklejonej miękkim i przyjemnym, RÓŻOWYM polarem. Jedną (chudą, kobiecą) ręką obracałam 1,5 metrowe formy. Byłam samowystarczalna i szczęśliwa. Podzieliłam się moimi doświadczeniami z kuratorką pracującą w BWA w Sanoku, Agatą Sulikowską-Dejeną, a ona po wysłuchaniu mojej historii, zapytała czy wiem, że to samo mówiła Pinińska-Bereś, która chciała nosić swoje rzeźby sama, „bez pomocy męskich bicepsów” (Maria Pinińska-Bereś, Jak to jest z tym feminizmem, w: Sztuka kobiet, Galeria Bielska BWA, 2000, s. 195.).

Kiedy odnalazłam słowa Pinińskiej nie mogłam uwierzyć. Mogłabym powtórzyć większość jej słów, a właściwie przez cały czas podświadomie je powtarzałam. Początkowo ucieszyła mnie zbieżność naszych doświadczeń. Po raz pierwszy nie czułam się odosobniona w swoim doświadczeniu rzeźbiarki. Myśl o tym, że była kiedyś artystka, która czuła to samo, co ja była wspierająca, kojąca, dodająca odwagi i pewności. Nie wiele wiedziałam wtedy o sztuce feministycznej. A nawet gdybym wiedziała, zapewne bym się jej wyparła. Po ukończeniu studiów „wylały się” ze mnie tematy związane z moim wewnętrznym światem, a ten świat był światem kobiety. Maria mówiła, że nagle odblokował się u niej ten „kobiecy rezerwuar”. Podobnie było u mnie. Tak jak i Maria nie wiedziałam, że to, co robię nazywa się sztuką feministyczną. I tak jak i ona zdziwiłam się wtedy, kiedy ktoś tak mnie sklasyfikował. Robiłam prace o życiu, które znałam. Po studiach przestałam również kurczowo trzymać się tego, czego nauczyłam się na akademii. Postanowiłam szyć swoje prace z tkanin, z materiału zupełnie niepoważanego w środowisku, z którego się wywodziłam. Tak jak i Maria odczuwałam swoje twórcze działania jako konieczność silniejszą od dyskomfortu związanego z brakiem zrozumienia ze strony odbiorców. Jednak zanim ją poznałam, w swoim odczuwaniu świata i przetwarzaniu go na język sztuki czułam się bardzo odosobniona. Nikt nie pokazał mi sztuki tworzonej przez inne kobiety. Maria Pinińska-Bereś była pierwszą artystką, dzięki, której poczułam, że to, co robię nie jest dziwne. Podczas studiów nieświadomie bardziej chciałam się podporządkować, niż szukać wewnątrz siebie. Nie było też kobiet, profesorek, które w swojej twórczości mówiłyby o własnej przynależności do płci. Nie miałam mentorki. Być może dlatego chłonęłam jej prace. Zwłaszcza te, gdzie odkrywałam małe motywy waginalne: „Mój uroczy pokoik” (1975), „Król i królowa” (1986), „Płonąca żyrafa” (1989), „Odaliska i niewolnica” (1990). Czasami odkrywałam (po czasie) niezwykłe podobieństwo między naszymi pracami, jak w „Pierożku” (1987) Pinińskiej i moimi „Spécialité de la maison” (2016), gdzie tak jak i Maria wykorzystałam szklany klosz, aby zakryć nim rzeźbę.

Nikt nigdy nie zniszczył mojej pracy, jak to miało miejsce w przypadku Pinińskiej, jednak wiele razy słyszałam bardzo negatywne opinie, czy obraźliwe słowa. Nie miałam braci, tak jak Ona, tylko jedną siostrę. Być może dlatego nie czułam, żebym była traktowana w domu inaczej. Jednak kiedy skończyło się moje dzieciństwo, kiedy zaczęłam wychodzić z domu w świat, poczułam - podobnie jak Ona - „coś na kształt upokorzenia i zawiedzenia tym, że jestem kobietą”. Nie byłam również - tak jak i Ona - pogodzona z moją biologią. Wstydziłam się jej. Tak jak i dla Niej, biologia i to, co z niej wynikało, było dla mnie przekleństwem. Ja również bardzo długo nie mówiłam nikomu o moich spostrzeżeniach, „które uważałam za krzywdzące i upokarzające kobiety”[1]. Nauczyłam się ich nie widzieć i nie słyszeć. Bagatelizować. Zapominać o nich. Czasami się z nich śmiałam. Nie starałam się kolekcjonować ich tak, jak to robiła Pinińska, jednak one zostawały we mnie. Nigdy też tak jak Maria nie wystawiłam albumu ze zdjęciami swoich prac w czasie wystawy, dlatego być może nikt nie mógł wpisać tam obraźliwych słów. Dzisiaj jest pod tym względem inaczej. Podobne słowa kierowane są do mnie w e-mailach lub komentarzach w Internecie.

Kiedy myślę o podobieństwie naszych „takich” doświadczeń, świadomość ta nie działa budująco. Mimo to, że nasze dyplomy były oddzielone od siebie czterdziestoma pięcioma latami, nie było właściwie najmniejszej różnicy pomiędzy naszymi odczuciami jako kobiet-rzeźbiarek. Zastanawiam się, czy obecnie uczące się na Wydziale Rzeźby studentki mają podobne doświadczenia. Chociaż w moim przypadku świadomość tych lekcji pojawiła się kilka lat po studiach, podobnie jak w przypadku Marii. Zastanawiam się także jaki bagaż życia wniosą w dorosłość dzisiejsze dziewczynki. Czy będzie jakaś różnica? Czy nadal będą rosły w poczuciu upokorzenia i zawiedzenia tym, że są kobietami?

Dzisiaj twórczość Marii Pinińskiej-Bereś należy do kanonu historii sztuki, została uznana. Jednak nie mam pewności, czy mimo to absolwentki naszej uczelni bez żadnej przeszkody mogą korzystać i korzystają w twórczości ze swojego kobiecego rezerwuaru?

Nie poznałam Marii Pinińskiej-Bereś osobiście i nie wiem, czy lubiłybyśmy się gdybyśmy się znały. Wiem jednak, że bardzo wiele jej zawdzięczam i to zawsze pozostanie dla mnie ważne. To emocja, której nie da się opisać. Wiem, że zawsze będę czuła niewidzialne połączenie między nami. Wystawa „Kobiecy rezerwuar” w Galerii ASP jest pierwszą prezentacją twórczości Marii Pinińskiej-Bereś zorganizowaną w murach jej macierzystej uczelni. Cieszę się, że to właśnie ja jestem kuratorką tej wystawy. Zawsze chciałam móc zrewanżować się za to, co od niej dostałam.”

 

Mapka i spis obiektów prezentowanych na wystawie:

06 Opis Ekspozycji

 

 

 

AKADEMIA SZTUK PIĘKNYCH IM. JANA MATEJKI W KRAKOWIE

31-157 KRAKÓW, PL. MATEJKI 13

 

W DRODZE

PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO

 

 § 1. Rodzaj, miejsce i termin przetargu

 

który odbędzie się w dniu 11marca 2020 r. godz. 11:00 w siedzibie Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie przy pl. Jana Matejki 13 pokój 105,

 

sprzeda prawo własności nieruchomości zabudowanej, położonej w Krakowie przy al. Adama Mickiewicza 5.

 

 

§ 2. Miejsce i termin, w którym można obejrzeć przedmiot przetargu

 

Nieruchomość wystawioną na sprzedaż można obejrzeć w terminie 26.02 - 9.03.2020r. W sprawach ustalania terminu i godziny oględzin należy się kontaktować z Działem Administracyjno-Gospodarczym, pl. Matejki 13, pokój nr 114 od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 14:00,numer telefonu (0-12) 299 20 41.

 

 

§ 3. Opis przedmiotu przetargu

 

Przedmiotem przetargu jest sprzedaż samodzielnego lokalu niemieszkalnego nr 2, położonego w Krakowie przy al. Adama Mickiewicza 5 o powierzchni 2 229,90 m2 wraz z przynależnymi piwnicami oznaczonymi nr 001, 002, 0046 co stanowi łączny obszar 2 376,40 m2. Dla przedmiotowej nieruchomości Sąd rejonowy dla Krakowa – Podgórza IV Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr KR1P/00321904/8. Z własnością lokalu związany jest udział we współwłasności działki nr 49/5, obręb 62, jedn. ewid. Śródmieście, objętej księgą wieczystą nr KR1P/00286974/1 oraz we współwłasności niewydzielonych części wspólnych budynku z którego lokal został wydzielony w 222/1000 częściach. Nieruchomość jest wpisana do rejestru zabytków decyzją nr A-750 z dnia 7 maja 1988 roku. (W KW KR1P/00286974/1 ujawniono odpłatne użytkowanie na okres 20 lat udziału w wysokości 6/1000 części nieruchomości stanowiącej działkę nr 49/5 o pow.0,7853 ha obr. 62 zabudowaną budynkiem położonym w Krakowie przy Al. Mickiewicza nr 5 w tym że zakres wykonywania prawa ograniczony jest do powierzchni 65m2, obejmującej pomieszczenia na poddaszu budynku, zaadaptowane na pracownie stolarskie, a także części o pow. 330,10m2, jaką stanowi pomieszczenie strychu, a to celem prowadzenia działalności dydaktycznej na rzecz Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie.)

§ 4. Wysokość ceny wywoławczej, wadium oraz postąpienia

  1. Cena wywoławcza sprzedaży, o której mowa w § 3 wynosi 12 092 376,00zł (słownie:dwanaście milionów dziewięćdziesiąt dwa tysiące trzysta siedemdziesiąt sześć złotych). Na podstawie ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 z późn. zm.) transakcja zwolniona jest z opodatkowania podatkiem VAT.
  2. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości 5% ceny wywoławczej, tj. 604 618,80 zł (słownie: sześćset cztery tysiące sześćset osiemnaście złotych 80/100 groszy), do dnia 9 marca 2020 r. na konto: Santander Bank Polska SA 45 1500 1487 1214 8005 4502 0000 z dopiskiem: „wadium w przetargu na sprzedaż lokalu nr 2 przy al. Mickiewicza 5” oraz złożenie oferty. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku bankowego Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. W przypadku wybrania oferty wadium zostanie zaliczone na poczet ceny sprzedaży. Oferta złożona przez uczestnika przetargu, który nie wniósł wadium w wyznaczonym terminie bądź wniósł je w niewłaściwej kwocie lub innej niż wskazana forma podlega odrzuceniu.
  3. Postąpienie nie może być niższe niż 120 923,76 zł brutto (słownie: sto dwadzieścia tysięcy dziewięćset dwadzieścia trzy złotych 76/00 groszy) z zaokrągleniem do pełnych złotych. Dopuszcza się możliwość zgłaszania wielokrotności ustalonego postąpienia.
  4. Wpłacone wadium przepada na rzecz Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, jeśli oferent, który wygra przetarg nie uiści ceny nabycia lub uchyli się od zawarcia umowy w terminie wskazanym przez Akademię Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie.
  5. W przypadku pozostałych oferentów, którzy nie wygrają przetargu, wadium zostanie zwrócone bez odsetek w terminie 3 dni od daty ostatecznego rozstrzygnięcia przetargu.
  6. Wadium podlega zwrotowi bez odsetek w terminie 3 dni po odwołaniu, zamknięciu, unieważnieniu lub zakończeniu przetargu z wynikiem negatywnym.

 

 

§ 5. Warunki uczestnictwa w przetargu

 

  1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest złożenie pisemnej oferty ceny sprzedaży w stosunku do przedmiotu przetargu określonego w § 3. Oferty pisemne należy składać na Dzienniku Podawczym (pokój nr1) przy pl. Matejki 13 w Krakowie, do dnia 11 marca 2020r. do godziny 10:00 w zaklejonych kopertach z napisem „Przetarg na sprzedaż nieruchomości Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie przy al. Adama Mickiewicza 5/ Nie otwierać przed 11 marca 2020 r., godz. 11:00”.
  2. Oferta powinna zostać sporządzona w języku polskim, w formie pisemnej pod rygorem nieważności i zawierać:
  3. imię, nazwisko, PESEL, NIP, nr dowodu osobistego, i miejsce zamieszkania oferenta, a jeżeli oferentem jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej – firmę lub nazwę, oznaczenie siedziby i adres do korespondencji (w sytuacji gdy jest inny, niż adres siedziby) oraz numer REGON i numer NIP oferenta; W przypadku, gdy oferentem jest osoba inna niż osoba fizyczna, osoba upoważniona do reprezentowania  oferenta  powinna  przedłożyć  do  wglądu  aktualny wypis z właściwego rejestru przedsiębiorców tj. z KRS lub z CEIDG.W przypadku, gdy oferent reprezentowany jest przez pełnomocnika, konieczne jest przedłożenie oryginału pełnomocnictwa do reprezentowania na każdym etapie postępowania przetargowego,
  4. datę sporządzenia oferty,
  5. oferowaną cenę sprzedaży w stosunku do przedmiotu przetargu określonego w § 3, oznaczoną cyfrą i słownie,
  6. potwierdzenie dokonania wpłaty wadium,
  7. oświadczenie, że oferent zapoznał się ze wszystkimi warunkami przetargu i akceptuje je bez zastrzeżeń,
  8. oświadczenie, że oferent zapoznał się z przedmiotemsprzedaży, jego stanem technicznym i prawnym oraz, że w związku z tym nie wnosi i nie będzie wnosił wobec sprzedającego żadnych roszczeń,
  9. oświadczenie, że oferent przyjmuje do wiadomości i akceptuje fakt, że sprzedaż nieruchomości wymagać będzie zgody Prezesa Prokuratorii Generalnej RP,
  10. oświadczenie, na jaki numer rachunku bankowego należy zwrócić wadium w przypadku nie przyjęcia danej oferty (w sytuacji gdy numer rachunku bankowego jest inny niż numer rachunku, z którego nastąpił przelew wadium),
  11. w przypadku osób fizycznych pozostających w ustawowym ustroju wspólności majątkowej do oferty należy dołączyć zgodę współmałżonka na przystąpienie do przetargu i nabycie przedmiotowej nieruchomości, jeżeli w przetargu uczestniczy jeden ze współmałżonków lub oświadczenie, że nieruchomość będzie nabywana z majątku odrębnego,
  12. własnoręczny podpis oferenta lub osoby/lub osób uprawnionej lub upoważnionej do jego reprezentowania, oraz zostać opatrzona pieczęcią jeżeli pochodzi od przedsiębiorcy lub osoby prawnej.
  13. Oferta niekompletna nie będzie podlegała uzupełnieniu i zmianom w trakcie przetargu.
  14. Otwarcie ofert nastąpi w dniu: 11 marca 2020 r. o godz. 11:00 w pok. 105, przy pl. Matejki 13 w Krakowie.
  15. W przypadku złożenia równorzędnych ofert sprzedaży, o której mowa w § 3, obejmujących najkorzystniejszą wysokość ceny, zostanie zorganizowany dodatkowy przetarg ustny ograniczony dla oferentów, którzy złożyli równorzędne oferty. Komisja Przetargowa zawiadomi oferentów o terminie dodatkowego przetargu ustnego ograniczonego. Minimalne postąpienie w dodatkowym przetargu ustnym zostało określone w § 4 ust. 3.

§ 6. Informacja o skutkach uchylenia się od zawarcia umowy sprzedaży

 

  1. Wadium osoby (podmiotu), która wygrała przetarg, przepada na rzecz Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, jeżeli osoba ta (podmiot) uchyli się od zawarcia umowy sprzedaży w terminie określonym przez Akademię Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie.
  2. W przypadku nie uzyskania zgody Prezesa Prokuratorii Generalnej RP na sprzedaż przedmiotowej nieruchomości,Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawarcia umowy sprzedaży nieruchomości. Odstąpienie od umowy w tym przypadku stanowi okoliczność, za którą Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie nie ponosi odpowiedzialności. Wpłacone wadium zostanie zwrócone w wysokości, w jakiej zostało wpłacone.

§ 7. Informacje dotyczące warunków zawarcia umowy sprzedaży

 

  1. Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie informuje, że w terminie 14 dni od daty zatwierdzenia protokołu Komisji Przetargowej, zostanie sporządzona umowa przedwstępna zbycia nieruchomości, zaś umowa przyrzeczona przenosząca prawo własności nieruchomości – w terminie 30 dni od daty otrzymania zgody Prezesa Prokuratorii Generalnej Rzeczpospolitej Polskiej na sprzedaż nieruchomości.
  1. Osoba będąca cudzoziemcem w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2278 ze zm.) zobowiązana jest w dniu zawarcia umowy sprzedaży przedłożyć wydane na zasadach i w sytuacjach przewidzianych w ustawie zezwolenie, jeżeli uzyskanie takiego zezwolenia wynika z przepisów wskazanej powyżej ustawy. W przypadku nie przedłożenia tych dokumentów, Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie może odstąpić od zawarcia umowy sprzedaży, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.

 

 

§ 8. Postanowienia końcowe

 

  1. Szczegółowe informacje dotyczące przetargu oraz warunki uczestnictwa w przetargu można uzyskać w Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, Dział Administracyjno-Gospodarczy, pl. Matejki 13, pokój nr 114 od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 14:00 lub pod numerem telefonu (0-12) 299 20 41 oraz na stronie internetowej : bip.asp.krakow.pl
  2. Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie zastrzega sobie prawo, bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych, do zakończenia przetargu bez wyboru oferty oraz prawo do unieważnienia przetargu bez podania przyczyny, a warunki przetargu mogą być zmienione lub przetarg odwołany.
  3. Przetarg uważa się za zamknięty z chwilą podpisania protokołu Komisji Przetargowej.

 

§ 9. Ochrona danych osobowych

 

W związku z przetwarzaniem danych osobowych informujemy – zgodnie z art. 13 ust 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/6/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ( Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r, Nr 119, s. 1) zwanego dalej „RODO” iż :

  1. Administratorem Danych Osobowych (dalej: „Administrator”) jest Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie z siedzibą przy Placu Matejki 13, 31-157 Kraków.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, w którym można się kontaktować poprzez adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
  3. Dane osobowe zawarte we wszelkich dokumentach złożonych w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie oraz pozostałych dokumentach wymaganych do zawarcie umowy po rozstrzygnięciu przetargu będą przez Administratora przetwarzane w celu przeprowadzania kwalifikacji i udziału w przetargu oraz w celu ewentualnego zawarcia umowy sprzedaży, jej realizacji, dokonywania rozliczeń, windykacji należności i zawarcia innych umów w związku z realizacją tej umowy, a także w celach związanych z obowiązkiem ewidencji korespondencji kierowanej z/do Administratora i w celu obowiązku archiwizacji dokumentacji, w oparciu o przesłanki legalności, o których mowa w art. 6 ust. 1 lit. b i lit. c RODO.
  4. Odbiorcą danych osobowych będą członkowie komisji przetargowych i upoważnieni pracownicy ASP w Krakowie, podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, a także podmioty przetwarzające dane w imieniu ASP na podstawie zawartych umów.
  5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres przewidziany przepisami prawa, w tym przez okres przechowywania dokumentacji określony w przepisach powszechnych i regulacjach wewnętrznych ASP w zakresie archiwizacji dokumentów, oraz przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących ASP i w stosunku do ASP.
  6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach określonych powyżej, osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo do:
  7. dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania (poprawienia),
  8. ograniczenia przetwarzania danych osobowych.

– w przypadkach i na warunkach określonych w RODO

  1. Osobie, której dane są przetwarzane w wyżej określonych celach nie przysługuje:
    1. prawo do usunięcia danych osobowych (w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO);
    2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
    3. prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO,

- gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

  1. Osoba której dane osobowe są przetwarzane ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO.
  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do udziału w przetargu i zawarcia umowy po jego rozstrzygnięciu. Konsekwencja niepodania danych osobowych będzie niemożliwość oceny ofert i zawarcia umowy.
  3. Dane osobowe udostępnione na potrzeby niniejszego postępowania nie będą podlegały profilowaniu.
  4. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

 

Załączniki:

  1. Rzuty lokalu nr 2 przy ul. Adama Mickiewicza 5 w Krakowie,(pobierz)
  2. Odpis zwykły księgi wieczystej nr KR1P/00321904/8 (pobierz)
  3. Odpis zwykły księgi wieczystej nr KR1P/00286974/1 (pobierz)
  4. Uchwała Senatu Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie Nr 4/2020 z dnia 14 stycznia 2020 r. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie przy al. Adama Mickiewicza 5 w Krakowie, (pobierz)
  5. Regulamin przetargu na sprzedaż składników majątkowych Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie (zał. do Zarządzenia Rektora nr 23 z dnia 24lutego 2020 r.). (pobierz)

Kraków, 24 lutego 2020r.

Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie | pl. Jana Matejki 13, 31-157 Kraków | +48 12 299 20 00 |

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.