Zapisy na zajęcia do wyboru w roku akademickim 2023/2024 odbywają się wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu Akademus.

Ogólne zasady zapisów na zajęcia do wyboru dostępne tutaj.

Szczegółowe zasady zapisów na zajęcia do wyboru na poszczególnych Wydziałach zostaną podane do wiadomości studentom przed uruchomieniem zapisów przez Dziekanaty – prosimy o regularne zaglądanie do skrzynki pocztowej.

Instrukcja dokonywania zapisów na zajęcia do wyboru dla studentów dostępna tutaj.

Instrukcja potwierdzania zapisów na zajęcia dla prowadzących dostępna tutaj.

Obowiązujące terminy zapisów na zajęcia wolnego wyboru na kierunkach:

  • malarstwo, edukacja art. oraz scenografia:
    od dnia 12 czerwca 2023 r. od godziny 8.00 do dnia 23 czerwca 2023 r. do godziny 20.00 - zapisy za pośrednictwem systemu Akademus

  • rzeźba:
    16 - 21 czerwca 2023 r. - zapisy za pośrednictwem systemu Akademus

  • grafika:
    29 maja 2023 – 6 czerwca 2023 – zapisy do pracowni przez studentów w systemie Akademus
    7–14 czerwca 2023 – zatwierdzenie zapisów przez prowadzących pracownie w systemie Akademus

    termin uzupełniający: 25 – 27 września 2023 – zapisy do pracowni przez studentów w systemie Akademus
    28–29 września 2023 – zatwierdzenie zapisów przez prowadzących pracownie w systemie Akademus

  • architektura wnętrz:
    20.09 (9:00) – 25.09 (20:00) – studia stacjonarne I i II stopnia - zapisy za pośrednictwem systemu Akademus
    26.09 (9:00) – 27.09 (20:00) – studia niestacjonarne I i II stopnia - zapisy za pośrednictwem systemu Akademus

  • konserwacja i restauracja dzieł sztuki:
    25 - 30 września 2023 r. – zapisy za pośrednictwem systemu Akademus

  • wzornictwo:
    semestr zimowy
    25-29.09.2023 Etap 1 - pierwsza tura zapisów - Akademus (decyzja o akceptacji przez wykładowcę nie wcześniej niż 29.09)
    2-5.10.2023 Etap 2 druga tura zapisów - Akademus
    6.10.2023 Etap 3 zapisy na zajęcia studentów, którzy się nie dostali na listy - dziekanat
    semestr letni
    29.01 - 1.02.2024 Etap 1 - pierwsza tura zapisów - Akademus (decyzja o akceptacji przez wykładowcę w dniu 2.02.2024)
    5.02 - 7.02.2024 Etap 2 - druga tura zapisów - Akademus (decyzja o akceptacji przez wykładowcę w dniu 8.02.2024)
    9.02.2024 Etap 3 - zapisy na zajęcia studentów, którzy się nie dostali na listy - dziekanat (w godzinach 10.00 -14.00)

  • intermedia:
    03.10 (godz. 8:00) – 09.10 (godz. 12:00) - zapisy za pośrednictwem systemu Akademus

Informacje o zapisach na pozostałe kierunki studiów będą dodawane na bieżąco po ustaleniu ich przez Dziekanów Wydziałów.

Otwarty dyżur psychologiczny, odbywa się w każdy poniedziałek w godzinach 15:30- 19:30, w budynku przy pl. Matejki 13, I piętro, pokój nr 106 (na wprost windy).

Zachęcamy do wcześniejszego umówienia się na konsultacje stacjonarne, ponieważ osoby umówione będą miały pierwszeństwo uczestnictwa. Istnieje możliwość skorzystania z konsultacji bez wcześniejszego umówienia, jednak w ramach dostępności czasowej psychologa.

Terminy konsultacji są ustalane indywidualnie. W przypadku chęci zapisu na konsultacje prosimy o przesłanie maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Konsultacje będzie prowadzić mgr Karolina Probosz – psycholog

 

Dodatkowo informujemy, że bezpłatne wsparcie psychologiczne oferują także ośrodki na terenie Krakowa.

Wszelkie informacje dostępne są na stronie https://cppp.org.pl/index.php/punkty-wsparcia/

Możesz także uzyskać wsparcie w formie diagnozy, poradnictwa psychologicznego, terapii indywidualnej czy terapii grupowej w placówkach niepublicznych, które mają zawartą umowę
z Gmina Miejską Kraków. Wsparcie może być realizowane zarówno na terenie ośrodka, jak i w miejscu zamieszkania rodziny/osoby.

Usługi są świadczone przez cztery ośrodki minimum 5 dni w tygodniu, godzinach między 8.00/10.00 a 20.00:

  1. Krakowski Instytut Psychoterapii „ Podbrzezie”, Podbrzezie 6, 31-054 Kraków;
    tel. 12 423 02 28, 783 222 263; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Krakowski Instytut Psychoterapii „ Krakowiaków”, Krakowiaków 2, 31-962 Kraków; tel. 12 644 12 66, 882 011 339; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  3. Krakowski Instytut Psychoterapii „ Ptaszyckiego”, ul. Ptaszyckiego 6, 31-979 Kraków;
    12 682 11 50, 692 960 436; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  4. Ośrodek poradnictwa i terapii rodzin „Dobra Nadzieja”, ul. Batorego 5, 31-135 Kraków; tel. 12 633 35 31; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pomoc psychologiczną w sytuacji kryzysu rodzinnego, kryzysu małżeńskiego, przemocy domowej, przemocy seksualnej, utraty, żałoby, zagrożenia samobójstwem, wypadków, katastrof, doświadczenia przestępstwa, możesz uzyskać dodatkowo w:

  • Ośrodku Interwencji Kryzysowej ul. Radziwiłłowska 8b, 31-026 Kraków tel. 12 421 92 82, całodobowo
  • Telefonie zaufania 12 413 71 33, czynny codziennie w godzinach 16.00-21.00
  • Polskim Towarzystwie Przeciwdziałania Wykluczeniu Społecznemu, przy ul. Lubelskiej 4/1, 30-003 Kraków; tel. 12 293 99 25
  • Bezpłatny Kryzysowy Telefon Zaufania dla dorosłych 116 123, dostępny codziennie w godzinach 14.00-22.00
  • Bezpłatna Pomoc Telefoniczna dla dzieci i nastolatków 116 111, całodobowo
  • Bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli 800 080 222, całodobowo
  • Antydepresyjny Telefon Zaufania Forum Przeciw Depresji 22 592 91 00
  • Telefon Pogadania (wsparcie dla samotnych osób starszych), 800 012 005, czynny codziennie w godzinach 15.00- 20.00
  • „Dobre Słowa telefon dla seniorów” 12 333 70 88, dostępny codziennie od w godzinach od 10.00- 12.00 oraz 17.00-19.00

Pamiętaj! W sytuacji zagrożenia życia zawsze dzwoń pod numer alarmowy 112!

Zapraszamy do udziału w rekrutacji na wyjazdy na praktyki w ramach programu Erasmus+ w roku akademickim 2022/2023.

Nabór wniosków na praktyki Erasmus+ będzie prowadzony od 17.04.2023 do 19.05.2023 lub do wyczerpania miejsc.

Komplet dokumentów z podpisami należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W tytule wiadomości proszę wpisać: "REKRUTACJA SMP 2022/23 "

Wyjazdy mogą trwać od 2 do 3 miesięcy. Tegoroczni absolwenci mogą realizować praktyki maksymalnie w ciągu 12 miesięcy od obrony dyplomu, pod warunkiem zaakceptowania ich aplikacji przed terminem obrony.

Jest też możliwa realizacja krótkoterminowych wyjazdów, które mogą trwać od 5 do 30 dni mobilności fizycznej, a dodatkowo dla studentów studiów I i II stopnia obowiązkowy jest komponent wirtualny.

Praktyki mogą być realizowane w państwach członkowskich UE: Belgia, Bułgaria, Republika Czeska, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja
oraz w państwach trzecich stowarzyszonych z programem: Macedonia Północna, Serbia, Islandia, Lichtenstein, Norwegia, Turcja. 
Aplikacje do innych krajów nie będą rozpatrywane. 

Zasady kwalifikacji i realizacji wyjazdów oraz formularze aktualne na rok 2022/23 dostępne są poniżej (ZASADY WYJAZDÓW). 

Wymagane dokumenty: 

  • uzupełniony i podpisany wniosek o grant (Na dokumencie wymagany jest podpis kandydata, potwierdzenie średniej przez Dziekanat oraz rekomendacja Wydziału wraz z podpisem Dziekana. UWAGA! Wnioski bez kompletu podpisów zostaną uznane za niekompletne.)
  • CV, list motywacyjny (po angielsku)
  • plan praktyk - Training Agreement 
  • pisemna zgoda lub potwierdzenie instytucji przyjmującej o chęci przyjęcia kandydata na praktykę (np. w formie listu zapraszającego, podpisu na Training Agreement, e-maila z potwierdzeniem stażu)
  • w przypadku tegorocznych absolwentów prosimy także o przesłanie planowanej daty obrony

Czas trwania praktyki: min. 2 miesiące, max. 3 miesiące (istnieje możliwość przedłużenia, o ile przyznane środki będą jeszcze dostępne). Praktyka absolwencka musi być zrealizowana w ciągu 12 miesięcy od ukończenia studiów (tj. licząc od daty obrony dyplomu). 

Liczba miejsc jest ograniczona. 

Zasady wyjazdów

  • Kandydat ubiegający się o wyjazd na praktykę w ramach programu Erasmus+ musi być zarejestrowany na kierunku studiów prowadzącym do uzyskania tytułu licencjata/magistra lub na studiach doktoranckich.

  • Kandydat musi posiadać aktywny status studenta ASP w Krakowie (absolwent, żeby wyjechać na staż w ramach programu Erasmus+, musi przejść pozytywnie rekrutację jeszcze przed obroną).
  • Praktyka nie może odbywać się w trakcie urlopu dziekańskiego. 

  • Praktyka może być praktyką obowiązkową lub nieobowiązkową (z punktu widzenia programu kształcenia), ale zawsze musi gwarantować możliwość nabycia kompetencji związanych z kierunkiem kształcenia. 

  • Wcześniejszy udział w programie LLP/Erasmus/Erasmus+ SMS wyjazd na studia - nie wyklucza możliwości udziału w programie praktyk SMP. 

  • Okres praktyk wlicza się do łącznego okresu pobytu za granicą, jaki przysługuje studentowi (studia I, II i III stopnia - 12 miesięcy na każdym poziomie studiów; jednolite studia magisterskie - 24 miesiące). 

  • Okres odbywania praktyk wynosi minimum 2 miesiące - nie może być krótszy i musi zakończyć się najpóźniej 30 września (dla wyjazdów w danym roku akademickim). 

  • Miejsce odbywania praktyk student organizuje we własnym zakresie (lista uczelni partnerskich nie obowiązuje). Uczelnia nie dysponuje listą instytucji, w których można zrealizować staż.

  • Praktyka nie może być realizowana w: 
    - instytucjach zarządzających programami Unii Europejskiej, 
    - placówkach dyplomatycznych ojczystego kraju studenta, 

  • Praktyki można realizować tylko w państwach UE i państwach trzecich stowarzyszonych z Programem (Macedonia Północna, Serbia, Islandia, Liechtenstein, Norwegia, Turcja)

    Stypendium będzie przyznawane wg następujących zasad:
  • - pierwszeństwo wyjazdu na praktyki mają przyszli absolwenci ASP w Krakowie oraz kandydaci, którzy do tej pory nie korzystali z programu Erasmus+ 
    - w procesie kwalifikacyjnym będą brane pod uwagę: plan praktyk wraz z rekomendacją instytucji przyjmującej dla kandydata, cv oraz list motywacyjny. Wnioski będą również oceniane pod względem formalnym (kompletność dokumentacji). 

  • Dokumenty, jakie student jest zobowiązany dostarczyć w ramach aplikacji:
    - wniosek o przyznanie grantu
    (Na wniosku wymagany jest podpis kandydata, potwierdzenie średniej przez Dziekanat oraz rekomendacja Wydziału wraz z podpisem Dziekana. UWAGA! Wnioski bez kompletu podpisów zostaną uznane za niekompletne.)
    - CV i list motywacyjny w języku angielskim 
    - zgodę instytucji przyjmującej na praktyki wraz z rekomendacją dla kandydata 
    - plan praktyk, który student/przyszły absolwent zamierza zrealizować w czasie swojego pobytu za granicą (Training Agreement)

Szkolenie BHP dla osób przyjętych na studia w roku akademickim 2023/2024 odbywa się w formie zdalnej i jest udostępniane na platformie e-learningowej w terminie
od 3 do 14 października 2023 roku.

Aby uzyskać dostęp do materiałów szkoleniowych należy:

  • Zalogować się do systemu Akademus w celu potwierdzenia swojego konta studenckiego (dzięki, któremu uzyskujesz dostęp do platformy Office 365)
  • Zalogować się na platformę Office 365
  • Wybrać aplikację SharePoint
  • Wybrać grupę Studenci ASP/ „Szkolenie BHP studentów I roku”
  • Kliknąć w link do materiałów szkoleniowych
  • Zalogować się do platformy e- learningowej

Login do platformy Office 365 to adres e-mailowy w formacie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (wyświetla się w kolorze czerwonym po zalogowaniu do systemu Akademus).

Hasło do platformy Office 365 jest takie samo jak do systemu Akademus.

W razie konieczności służba BHP zapewnia studentom indywidualne konsultacje w zakresie problematyki szkolenia.

Podstawą uzyskania zaliczenia szkolenia jest zapoznanie się z udostępnionymi materiałami oraz uzyskanie odpowiedniej liczby punktów z testu (minimum 14 na 20 możliwych).

W przypadku negatywnego wyniku testu student jest zobligowany ponownie zapoznać się z materiałami i ponownie przystąpić do zaliczenia testu.

W przypadku braku zaliczenia szkolenia w terminie student zobowiązany jest poinformować o tym fakcie służbę BHP i umówić się na konsultacje oraz uzyskać zaliczenie indywidualnie, nie później niż do dnia 21 października

Szczegółowy program szkolenia BHP dostępny jest w Zarządzeniu Rektora nr 51.

UWAGA
Studentom, którzy rozpoczynają naukę na drugim kierunku studiów bądź na kolejnym poziomie kształcenia i w ramach dotychczasowego kształcenia w ASP uczestniczyli i zaliczyli szkolenie BHP, specjalista ds. BHP przypisuje na rozpoczętym kierunku/poziomie kształcenia zaliczenie kursu w zakresie BHP w oparciu o kserokopię odpowiedniej strony z indeksu zawierającej potwierdzenie zaliczenia szkolenia BHP lub na podstawie zaliczenia odnotowanego w systemie Akademus. Przypisanie następuje na wniosek studenta.

Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie | pl. Jana Matejki 13, 31-157 Kraków | +48 12 299 20 00 |

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.