Zgodnie z Regulaminem Studium Pedagogicznego student jednolitych studiów magisterskich lub studiów drugiego stopnia musi zakończyć program Studium Pedagogicznego do końca okresu kształcenia kierunkowego w ASP.
* W przypadku ukończenia studiów pierwszego stopnia kontynuacja zajęć na Studium Pedagogicznym jest możliwa jedynie wraz z podjęciem studiów drugiego stopnia (pełnię kwalifikacji pedagogicznych uzyskuje się dopiero po ukończeniu studiów magisterskich).
W związku z powyższym zainteresowani studenci są zobowiązani do złożenia oświadczenia, że zapoznali się z warunkami rekrutacji, realizacji programu i zarządzeniami dotyczącymi opłat za Studium Pedagogiczne.
Opłata semestralna według Zarządzenia Rektora nr 39, 42 i 44 wynosi 300,00 zł. – płatna do dnia wpisu na Studium Pedagogiczne.
Program Studium jest realizowany w okresie czterech semestrów, kończy się egzaminem dyplomowym i uzyskaniem Świadectwa ukończenia Studium Pedagogicznego.
Studium obejmuje następujące przedmioty:
Ponadto studenci zobowiązani są do odbycia 150 godzin pozytywnie ocenionych praktyk pedagogicznych po I roku nauki.
Limit przyjęć |
30 miejsc |
Postępowanie kwalifikacyjne |
Osobiste zgłoszenie podczas którego należy:
|
Termin zapisów |
23 – 30 września 2013 r. godz. 11.00 – 13.00 |
Miejsce rekrutacji |
Sekretariat Studium Pedagogicznego Dziekanat Wydziału Malarstwa pl. J. Matejki 13, pok. nr 201 |
Ranking kierunków studiów 2013
W czternastej edycji Rankingu Szkół Wyższych przygotowanego przez miesięcznik edukacyjny Perspektywy i dziennik Rzeczpospolita oceniono 219 polskich uczelni (83 uczelnie akademickie, 84 niepubliczne magisterskie oraz 29 niepublicznych licencjackich i 29 państwowych wyższych szkół zawodowych).
Szczegółu rankingu - link
W rankingu w grupach kierunków 2013 - kierunki plastyczne,
pierwsze miejsce zajęła Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie.
Metodologia Rankingu Kierunków Studiów 2013
Ranking został podzielony na osiem obszarów odwzorowujących obszary Krajowych Ram Kwalifikacji. W ramach obszarów wydzieliliśmy 40 grup kierunków studiów. Analizie poddano wszystkie uczelnie akademickie w Polsce oraz prowadzone w nich kierunki studiów. W tabelach opublikowano wyniki jedynie najlepszych uczelni w danych grupach kierunków. 100 punktów oznacza wynik najlepszy w ramach danego kryterium. Pozostałe wyniki są wartościami względnymi odniesionymi do najlepszego wyniku w danym kryterium (np. wartość 64,5 oznacza, że dana uczelnia w tym kryterium wypracowała 64,5% wyniku najlepszej uczelni w danym kryterium). Ranking opiera się na pięciu podstawowych kryteriach rankingowych.
Preferencje pracodawców – liczba wskazań danej uczelni w badaniu ankietowym przeprowadzonym na zlecenie Fundacji Edukacyjnej „Perspektywy” przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR na reprezentatywnej grupie pracodawców. Kryterium uwzględnia wyniki badania przeprowadzonego roku bieżącym. Badanie przeprowadzono metodą CATI, na ogólnopolskiej próbie 1500 przedsiębiorstw (w roku 2012 próba obejmowała 1000 przedsiębiorstw), posiadających główną siedzibę w Polsce. Pomiarem objęto przedsiębiorstwa ze wszystkich sekcji PKD oraz wszystkich województw. Przedsiębiorstwa wskazywały trzy kluczowe obszary działalności swojej firmy, wskazując następnie absolwentów których uczelni w ramach wskazanych obszarów cenią najbardziej i ich zatrudniają lub najchętniej by zatrudnili.
Ocena przez kadrę akademicką – liczba wskazań danej uczelni w badaniu ankietowym wśród kadry akademickiej (profesorowie „belwederscy” oraz doktorzy habilitowani, którzy uzyskali tytuł lub stopień w trzech ostatnich latach). W badaniu nie uwzględniano głosów oddanych na uczelnie będące podstawowym miejscem pracy respondenta. Badanie przeprowadzono drogą internetową metodą CAWI. W badaniu wzięło udział 1616 osób, co stanowiło 38,7% respondentów. Każdy z respondentów określał dziedzinę lub dyscyplinę nauki w której kształci, oraz obszar w którym aktualnie prowadzi zajęcie na uczelni. Badanie zrealizowała Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”.
Publikacje – liczba publikacji uwzględnionych w bazie SCOPUS (stan bazy na dzień 08.01.2013) w latach 2008-2012. Publikacje były analizowane i przyporządkowane do poszczególnych grup na podstawie klasyfikacji dziedzin naukowych bazy SCOPUS.
Cytowania – liczba cytowań publikacji z lat 2008-2012 określonych w kryterium „publikacje” w stosunku do liczby tych publikacji (stan bazy na dzień 08.01.2013).
H-index – współczynnik publikacji oraz ich cytowań mierzony wg metody Hirscha za lata 2008-2012 (stan bazy na dzień 08.01.2013). H-indeks jest zdefiniowany jako liczba publikacji, które uzyskały liczbę cytowań równą lub większą od h.
Termin i miejsce składania dokumentów:
9-13 września 2013 r.
Sekretariat Studiów Podyplomowych Wydziału Architektury Wnętrz, ul. Humberta 3
Terminarz postępowania kwalifikacyjnego:
17 września 2013 r.
Nasza studentka, Pani Aurelia Pachołek z IIIr Grafiki zajęła pierwsze miejsce w międzynarodowym konkursie fotografii cyfrowej "Cyberfoto 2013", który odbywa się w Częstochowie. Natomiast Panie: Joanna Kaczor i Aleksandra Trzaskalik również z IIr. Grafiki zakwalifikowały się na wystawę.
Przytoczę fragment dołączonego do wystawy tekstu napisanego przez jednego z bardziej znanych krytyków i kuratora wystaw fotograficznych - Krzysztofa Jureckiego:
"....Pierwsza nagroda bezdyskusyjnie przypadła Aurelii Pachołek z Krakowa za cykl prac "Koniec rzeczywistości". Zdecydowały o tym trzy aspekty:
a) bardzo wysublimowane posługiwanie się nałożonym kolorem, który "wchłonął" realność,
b) umiejętne komponowanie konturów prac i rezygnacja z idealnego "złotego podziłu" na rzecz układów sugerujących
uporządkowany chaos, a przynajmniej niepokój. W ten sposób zachwiana została realność fotografii w bardzo ciekawy sposób połączona z tradycją sztuki absrakcyjnej i całej kompozycji,
c) tytuł jest adekwatny do prezentowanych prac..."
Gratulacje!
dr L.Polcyn
Warsztaty Plastyczne to cykliczne zajęcia artystyczne dla pacjentów Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie Prokocimiu. Inicjatywa ta powstała w wyniku współpracy Rady Samorządu Studentów Collegium Medicum wraz z Samorządem Studenckim Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Obejmuje ona comiesięczne spotkania małych artystów ze studentami, na świetlicach przy poszczególnych oddziałach szpitalnych. Po zakończeniu zajęć każde dziecko otrzymuje pamiątkowy dyplom uczestnictwa.
Pierwsze warsztaty, które odniosły niebywały sukces szczególnie wśród maluchów, odbyły się 25 kwietnia 2013 na trzech Oddziałach: Pediatrii, Gastroenterologii i Żywienia; Endokrynologii Dzieci i Młodzieży oraz Pediatrii, Reumatologii i Chorób Środowiskowych. Pacjenci zostali podzieleni na grupy wiekowe, w których wykonywali odrębne zadania: najmłodsi projektowali i ozdabiali kolorowymi papierami i kwiecistymi wzorami ubranie dla Pani Wiosny, która przez cały czas w zwiewnej sukni poruszała się między uczestnikami oraz umieszczali ozdoby na namalowanym konturze na usztywnionej powierzchni. Po zakończeniu zadania, każdy z uczestników mógł otrzymać pamiątkowe zdjęcie w sylwetce Pani Wiosny, gdzie miejsce na twarz zostało wycięte. Starsze dzieci zajęły się natomiast wykonywaniem własnoręcznych ozdób: toreb ekologicznych i czapek, odbijając na nich szablony pokryte kolorowym tuszem.
Kolejne w tym roku akademickim spotkanie planowane jest na 4 czerwca 2013 w godzinach 13.30 – 15.00 na Oddziale Rehabilitacji. Jego tematem przewodnim są „Baśniowe Postacie”. Dzieci otrzymają szansę wcielenia się w rolę Walecznych Rycerzy, Dobrych Wróżek, Elfów, Skrzatów, Smoków, Jednorożców oraz wielu innych, fascynujących, może jeszcze nieodkrytych, baśniowych bohaterów. Jednym z zadań będzie stworzenie Smoczej Parady po przez wykreowanie własnego smoka z tekturowych pudełek lub wykonanie niepowtarzalnego przebrania – dzieci wcielą się w rolę ulubionego zwierzątka, baśniowego smoka lub innego bohatera, którego podpowiada im wyobraźnia. Przywdzieją zbroję, wykują swój miecz, ozdobią rycerską tarczę własnym herbem lub… przygotują przepiękne skrzydełka leśnego elfa. Najstarsi zobaczą zaś, jak można wykonać filcowe przypinki inspirowane baśniowym światem zwierząt.
Jednym z celów przeprowadzenia Warsztatów Plastycznych jest uczynienie czasu spędzonego w szpitalu bardziej przyjaznego dzieciom. Dodatkowo, poprzez działalność plastyczną rozwija się wyobraźnia, a także pobudza kreatywność. Zajęcia pomogą wielu pacjentom zapomnieć o dolegliwościach i sprawią, że znaczniej szybciej upłynie czas spędzony na oddziale. Dla najmłodszych szczególnie ważna jest rola terapeutyczna – sztuka i proces twórczy rozładowują stres i napięcie emocjonalne, pozwalają dać ujście energii, a zarazem uspokajają, relaksują i dają poczucie sukcesu. Ponadto, w trakcie pracy, dzieci rozwijają swoją sprawność manualną i pogłębiają zainteresowanie sztuką.
Uczestnictwo w Warsztatach przynosi wiele radości wszystkim jego uczestnikom: nie tylko dzieciom, ale również udzielającym się studentom. Z tego powodu zajęcia z pewnością będą kontynuowane w następnym roku akademickim.
Realizacja przedsięwzięcia możliwa jest dzięki pomocy Fundacji Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie „O Zdrowie Dziecka” w organizacji i zapewnienia miejsca prowadzenia warsztatów.
Pomoc studentów w wykonaniu ozdób dla „Pani Wiosny”
Informacje o akcji na stronie internetowej Rady Samorządu Studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum oraz portalu społecznościom facebook:
https://www.facebook.com/events/461706373907691/?fref=ts
http://samorzad.cm-uj.krakow.pl/page/ii_edycja_warsztatow_plastycznych_dla_pacjentow_uniwersyteckiego_szpitala_dzieciecego
Zdjęcia z pierwszej edycji Warsztatów Plastycznych:
https://picasaweb.google.com/107726724692786898885/IWarsztatyPlastyczne?authkey=Gv1sRgCNPZnYqOiKPOaQ