Zapraszamy wszystkich chętnych studentów i studentki Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie do Koła Wspinaczkowego. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu (2h) pod okiem instruktora. 

 

 

Osoby zainteresowane udziałem w zajęciach zapraszamy do zgłaszania się pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

kolo wspinaczkowe

pikto kolo_wspinaczkowe

Wydział Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie i Muzeum Historii Fotografii im. Walerego Rzewulskiego w Krakowie zamierzają podjąć dalszą współpracę w dziedzinach i zakresach działalności stanowiących wspólne zainteresowania stron. List intencyjny w tej sprawie podpisali Dziekan Wydziału Architektury Wnętrz dr hab. Beata Gibała-Kapecka, prof. ASP, Dyrektor Muzeum Historii Fotografii Marek Świca oraz koordynator projektu prof. Jacek Siewczyński podczas Konferencji "Aneksy kultury. Dziedzictwo. Współczesność. Wirtualność".

 

Porozumienie będzie dotyczyć realizacji programów wymiany nauczycieli akademickich i studentów w zakresie różnych form dydaktyki (zarówno w obszarze obowiązujących elementów programowych, jak i poza nimi), współpracy przy realizacji prac naukowo-badawczych i projektowych, promocji i organizacji konferencji, seminariów, spotkań, warsztatów, wystaw i targów oraz działalności wydawniczej.

 

List waw_mhf_1

 

List waw_mhf_2

 

pikto list

Grupa MULTImedia ogłasza Open Call do siódmego numeru kwartalnika online. Hasłem przewodnim wydania będzie "Eksperyment". Kwartalnik objęty jest patronatem JM Rektora Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie prof. Stanisława Tabisza.

 

Multimedia 7

 

Eksperyment rodzi się z pasji do tworzenia. To wykraczanie poza to, co ustalone i bezpieczne. Powoływanie do życia nowych form, zasad, zjawisk. Ekspyrementowanie wyklucza pozostawanie we własnej strefie komfortu. Zmusza do konfrontacji z tym, co nas intryguje, fascynuje, pociąga. Jest zalążkiem nowej rzeczywistości. Odkrywaniem nieodkrytego. Eksperyment to manifestacja odwagi i cierpliwości tych, którzy nie boją się stawiać czoła nowym wyzwaniom. Po wielokroć podejmują kolejne próby. Idą za głosem intuicji. Wierzą we własne siły. Zmieniają. Poszukują. Burzą. Budują na nowo. Eksperyment zakłada innowacyjność i odkrywanie tajemnic. Stymuluje wyobraźnię, zmusza do działania. Kusi świeżością i oryginalnością. Odchodzi od tradycji na rzecz twórczych poszukiwań. Przełamuje stereotypy, otwiera głowy, burzy utarte schematy. Wychodzi naprzeciw ambicjom i oczekiwaniom. Powoduje twórczy ferment. Eksperyment patrzy w przyszłość, otwiera nowe drzwi. Prowokuje do zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi. Wyrywa ze stagnacji i rutyny. Nie pozostawia obojętnym. Eksperyment otwiera nas na poznanie Nowego, Obcego, Innego. Samego siebie.


Sylwia Sarzyńska

 

Zachęcamy do nadsyłania tekstów (literackich, krytycznych, naukowych, publicystycznych, popularnonaukowych) oraz prac wykonanych w różnych mediach (malarstwo, grafika, fotografia, film, wideo, obiekty artystyczne, instalacje, dokumentacje performance, muzyka) do kolejnego wydania.

Bardzo prosimy o dołączenie do zgłoszenia biogramu autora. W sytuacji zgłoszeń prac wizualnych reprodukcje max. 1 MB. (wideo - link do You Tube lub Vimeo). Materiały prosimy przesyłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Deadline: 15 stycznia 2019 r.

 

Publikacja: luty 2019 r.

 

 

 

 

Więcej na

fb

 

pikto multimedia_7

Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów aktualnosci_2018/Tabisz oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.

W środę, 21 listopada 2018 r., w Galerii Pryzmat Zwiąku Polskich Artystów Plastyków Okręgu Krakowskiego odbył się wernisaż wystawy JM Rektora Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie prof. Stanisława Tabisza. Ekspozycja zatytułowana "Rysunki z wyobraźni..." została zorganizowana z okazji przyznania artyście przez Związek Polskich Artystów Plastyków Okręgu Krakowskiego Nagrody im. Witolda Wojtkiewicza.


Prezes Związku Polskich Artystó Plastyków - Joanna Wachoł - tak uzasadnia wybór tegorocznego laureata nagrody:

"...Nagroda im. Witolda Wojtkiewicza przyznawana jest w dziedzinach malarstwa, grafiki i rysunku, czyli tych, w jakich tworzył jej patron Witold Wojtkiewicz. Przez 17. poprzednich edycji niezmiennie nagradzane były malarstwo i grafika, gdyż te dyscypliny sztuki najczęściej i najchętniej uprawiane są przez artystów, a trudno policzalna ilość wystaw odbywających się corocznie w Krakowie zadziwiając i zaskakując swą różnorodnością i wysokim poziomem artystycznym, dotyczy głównie tych technik.
W tym roku po raz pierwszy laur zwycięstwa w konkursie na najciekawszą wystawę w Krakowie przypadł artyście, dla którego rysunek jest elementarną częścią artystycznej aktywności, realizowaną z wielkim pietyzmem od kilkudziesięciu lat i zapisywaną w dziesiątkach niewielkich szkicowników, z którymi nigdy się nie rozstaje. Ta namiętność przeradza się w cykle rysunkowe, liczące niejednokrotnie setki prac każdy, będące znakami czasu ich twórcy i zapisem jego aktualnych zainteresowań lub, śmiało można powiedzieć, pasji. Narodzinom kolejnych serii rysunkowych zawsze towarzyszy zgłębianie tajników nauki, historii i literatury – wszystkiego, gdzie znaleźć można genezę interesującego na dany moment zjawiska oraz poszerzyć o nim swą wiedzę, przeobrażaną później w niewielkie formatowo dzieła przy pomocy pióra, pędzla i czarnego atramentu.
Tak więc, laureatem 18. edycji Nagrody im. Witolda Wojtkiewicza został prof. Stanisław Tabisz, artysta nietuzinkowy, kroczący swą własną, bardzo odrębną drogą, którego trudno jednoznacznie zaszeregować do współczesnych nurtów sztuki i oceniać według powszechnie panujących schematów. Nagrodzona wystawa pt. „Żaglowce” miała miejsce w marcu br. w Galerii Sztuki Raven Pani Zofii Kruk i składało się na nią ponad 70 rysunków poświęconych tytułowym bohaterom...."

 

Wystawie towarzyszy obszerny katalog. W tekście Jadwigi Wielgut-Walczak czytamy tekst zatytułowany "Kreator wewnętrznego świata czyli o rysunkach Stanisława Tabisza":

"...Znakomitymi przewodnikami po niezwykle bogatym dorobku artystycznym Stanisława Tabisza w dziedzinie rysunku są wydane dotychczas katalogi, towarzyszące kilkunastu wystawom, poświęconym tej właśnie części twórczości znanego krakowskiego malarza. Przewodnikami, czyli drogowskazami, pozwalającymi zorientować się (najogólniej) w zawartości ogromnej liczby szkicowników oraz luźnych kart i kartek, od kilkudziesięciu lat zapełnianych przez artystę rysunkami. Dla tych, którzy na bieżąco mogli uczestniczyć i nadal uczestniczą w kolejnych wystawach rysunku Stanisława Tabisza, pamięć doznań i wrażeń wyniesionych z żywego bezpośredniego spotkania z eksponowanymi pracami stanie się dodatkową, niezastąpioną pomocą. Są i inne ważne drogowskazy, o których trzeba pamiętać i do których w wędrówce przez niezwykły świat rysunku Stanisława Tabisza sięgniemy. Należą do nich autorskie komentarze samego twórcy (wziętego krytyka sztuki), naprowadzające na trop jego lektur, inspiracji, szerokich zainteresowań i poszukiwań. Nie wolno zapominać o znaczeniu edukacji artystycznej, jaką odebrał i o wpływie mistrzów, których twórczością się fascynował. Nie powinno się również oddzielać biografii artysty od jego dokonań artystycznych, wszak sztuka karmi się życiem... (...)
Rysunki pojawiały się przy okazji pokazów malarstwa Stanisława Tabisza niemal od pierwszych jego wystaw, od drugiej połowy lat osiemdziesiątych. Były to najczęściej wizerunki fantastycznych zwierząt i ptaków, dopełniające swoją delikatną, nieco kapryśną linią tajemniczy malarski świat obrazów, wykreowany przy pomocy barwnej plamy. I chociaż już wtedy musiały sygnalizować wyraźne zainteresowanie artysty rysunkiem jako odmiennym, pełnoprawnym wobec malarstwa środkiem wyrazu, nie były i chyba nie mogły jeszcze wówczas zostać odebrane inaczej niż jako prace jak gdyby „towarzyszące” malarstwu.
Przełom w kierunku zdecydowanego wydobycia rysunku na plan równoległy z malarstwem nastąpił dużo później. W samym końcu XX wieku, w roku 1998 i 2000, miały miejsce dwie pierwsze wystawy poświęcone wyłącznie rysunkowi; obie o charakterze przeglądowym. Pierwsza, zorganizowana w Galerii BWA w Ostrowcu Świętokrzyskim pokazała wybór prac z lat 1995-1998, druga – w krakowskiej Galerii Osobliwości ESTE – objęła okres dłuższy, bo lata 1987-1999. Artysta, z pewnym jeszcze wahaniem decydując się na upublicznienie swoich prac rysunkowych, wyjaśnia we wstępach do katalogów, że powodem wzrastającej dominacji szkicownika i piórka nad sztalugą i pędzlem stał się intensywny tryb życia i odbywanie licznych podróży, zwłaszcza w okresie kilkuletniej bliskiej współpracy z kabaretem Piwnica pod Baranami (1983-1988). „Efemeryczność moich etiud rysunkowych, tworzonych pod presją kaprysu i podświadomych skojarzeń, wynika z okoliczności i warunków, w jakich one powstają. To stan, jakiemu podlega wyobraźnia człowieka podróżującego, zmieniającego często miejsce pobytu, ale zabierającego ze sobą świat swoich przeżyć i pragnień, niedokończonych spraw, pozostawionych gdzieś tam w innym miejscu, tkwiących głęboko problemów nurtujących człowieka dłużej i – niczym cień – podążających za nim w ślad jego ekspansji i ucieczek” (Pozy i celebry). (...)

Wyróżniona nagrodą im. Wojtkiewicza wystawa Żaglowców w Galerii Raven wyeksponowała zupełnie nowy cykl rysunków, którego nagłe narodziny opisał autor we wstępie do katalogu: „Spod stalówki pióra zaczęły pojawiać się jakieś ostre, trapezowate i trójkątne formy. To był moment na pojawienie się swobodnych skojarzeń. Zobaczyłem na rysunku jakby rozpostarte żagle, owe dziobate i i nożowate formy, które połączyłem zygzakami linii… W dolnej partii kartki dorysowałem płaską sylwetę łodzi i oto ni stąd ni zowąd, w centrum Krakowa, w ciemnym kącie mojego przypadkowego azylu i przelotnego odpoczynku, pojawił się czarno-biały żaglowiec…”
Tytułowe „Żaglowce królestwa wyobraźni” ustawiły się wszystkie pod pełnymi żaglami, przyciągają uwagę wielością fantazyjnych kształtów, dekoracyjnych rozet. . Pomimo nieporuszonej tafli wody, statki i stateczki sprawiają wrażenie ruchu, lekkości, szybkości i siły. Wykorzystują wszak żywioł wiatru do zmierzenia się z inną potęgą przyrody: wodą, przestrzenią mórz i oceanów. Są wcieleniem marzeń o podróżach, odkryciach, przygodach. Wprowadzają nowy powiew na tle znanych nam cykli rysunkowych. Nowy motyw rodzi się właściwie na naszych oczach. Żaglowce przywiezione z wakacji w Chorwacji nadal ustawiają się pod pełnymi, coraz pełniejszymi i gęstniejącymi żaglami. Wyłaniają się z morza w kompletnej ciszy, otoczone ciemniejącym wskutek delikatnego lawowania tłem nieboskłonu. Czasem nie można dostrzec granicy pomiędzy niebem i wodą, mgła wydaje się wówczas bardzo bliska. Pomimo zamglenia olinowanie i żagle pozostają wyraźne, chociaż zdarza się i tak, że olinowanie coraz trudniej zobaczyć, tak bardzo przysłaniają je wciąż powiększające się, nakładające na siebie płaszczyzny żagli, zapełnione wzorzystymi geometrycznymi układami kwadratów i trójkątów. W żaglowcach z Chorwacji Stanisława Tabisza jest coś ogromnie uroczystego, co powoduje, że zaczynają one przypominać pływające świątynie…"


{gallery}aktualnosci_2018/Tabisz{/gallery}


Stanisław Tabisz - urodzony w 1956 roku w Domaradzu (region Podkarpacie). Studia na Wydziale Grafiki (w latach 1977-1978) oraz na Wydziale Malarstwa (w latach 1978-1982) Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie w pracowniach doc. Zbigniewa Kowalewskiego i prof. Tadeusza Brzozowskiego; rysunek w pracowni prof. Zbyluta Grzywacza. Dyplom magisterski zrealizował w pracowni prof. Juliusza Joniaka w 1982 roku. W latach 1983-199 asystent w Pracowni Malarstwa 2 prof. Zbysława M. Maciejewskiego na Wydziale Grafiki ASP w Krakowie, którą prowadzi od 2000 roku. W latach 2002-2008 pełnił funkcję dziekana Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W 2005 roku otrzymał tytuł profesora. W 2012 roku wybrany rektorem ASP w Krakowie. W 2016 roku ponownie wybrany rektorem.

W latach 1983-1988 występował w kabarecie „Piwnica pod Baranami” m. In. Współtworząc (wspólnie z Kazimierzem Madejem) scenografię podczas zagranicznych turnee zespołu (Europa, Ameryka Północna). Autor scenografii do koncertów Zbigniewa Preisnera: „Moje kolędy na koniec wieku” w Starym Teatrze w Krakowie (1999) oraz w Teatrze Narodowym w Warszawie (2000). „Biały – czerwony – niebieski” Bielsko Biała, do części kabaretowej koncertu „2016 Dokąd?” w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu (2016).

W latach 1994-1999 pełnił funkcję sekretarza Zarządu Głównego Związku Polskich Artystów Plastyków. W latach 2002-2014 prezes Związku Polskich Artystów Plastyków Okręgu Krakowskiego.

Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, projektowaniem graficznym, scenografią, krytyką sztuki.

Autor ponad 60 wystaw indywidualnych malarstwa, rysunku i grafiki, m. In. W: Krakowie, Rzeszowie, Krośnie, Częstochowie, Tarnowie, Zielonej Górze, Dębicy, Sandomierzu, Gorlicach, Nowym Sączu, Bydgoszczy, Lublinie, Ostrowcu Świętokrzyskim, Siemianowicach Śląskich, Busku Zdroju, Olsztynie, Kielcach, Mikołowie, Norymberdze, Hilden, Lipsku, Hannoverze,  Eltville, Husum. Brał udział w ok. 200 wystawach zbiorowych malarstwa i rysunku w Polsce i za granicą. Autor i współautor koncepcji wystaw problemowych i poglądowych: „Nowa sztuka ze starego Krakowa” – Darmstadt, „Krakowski spleen” – Warszawa, „Martwa natura – pierwsza dama sztuki” – Kraków.

Opublikował kilkaset artykułów i recenzji na temat sztuki, m.in. w: Czasie Krakowskim, Architekturze & Biznes, Dekadzie Literackiej, Dzienniku Polskim, Informatorze ZPAP Okręgu Krakowskiego, Głosie Plastyków, Pokazie, Arteonie, Zeszytach Naukowych ASP w Krakowie, Wiadomościach ASP, Kraków – miesięczniku społeczno-kulturalnym.

 

pikto tabisz


Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów aktualnosci_2018/Doktoraty oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.

W czwartek, 22 listopada 2018 r. odbyła się uroczystość wręczenia dyplomów uzyskania stopnia doktora i doktora habilitowanego w dyscyplinach artystycznych w roku akademickim 2017/2018. Tytuł doktora habilitowanego otrzymało 9 osób zaś tytuł doktora 23 osoby.


W imieniu doktorów i doktorów habilitowanych głos zabrała dr hab. Monika Wanyura-Kurosad, która podziękowała za lata studiów, możliwość pracy twórczej i pedagogicznej. We wzruszającym wystąpieniu mówiła:

"...Akademia. Miejsce, w którym rosną skrzydła. Wychodzimy stąd z wiarą we własny talent i siły, z którymi możemy realizować pracę twórczą. To miejsce wymiany myśli, zaszczepiania nowych idei i nauki warsztatu. Wielowymiarowa przestrzeń, w której spotyka się intensywna współczesność ze wspaniałością zapisaną w przeszłości. Wymiar Czasu obejmuje tu doświadczenie własnej twórczości i drogi życiowej w kontekście spotkania z pokoleniami, które przeminęły. W roku Jubileuszu Akademii i w obliczu 200 lat Jej historii tym bardziej odczuwamy wagę tej chwili i niebagatelny ciężar odpowiedzialności na naszych ramionach.

Materia utkana z dzieł sztuki, niezwykłych artystycznych biografii oraz idei, które wykrystalizowały w murach Akademii stanowi frapujący żywioł sztuki i życia. W nim istniejemy i w nim tworzymy.

Żyjemy niejako na wielu poziomach równocześnie. Tych realistycznych, egzystencjalnych oraz emocjonalnych, duchowych, zakorzenionych w przeszłości, w pamięci własnej oraz zbiorowej. Dzielimy i przeżywamy emocje, dzieła sztuki, istotę egzystencji. Wielość wątków, impulsów, poziomów odczuwania jest ogromna. Życie jest bogate w sumę wrażeń i trudno przykładać jedną miarę do rzeczywistości zmieniającej się nieustannie w czasie. Ta procesualność przekłada się na pracę i wybór osobistej ścieżki twórczości.

Talent i praca są kluczem do przyszłości. Dzisiaj, kierujemy się ku nowym perspektywom i wkraczamy na fascynujące pola eksperymentu twórczego. Mrużąc oczy spoglądamy na rysujący się horyzont artystycznej terra incognita. Bo tym właśnie jest Twórczość — wielką Przygodą, podróżą w nieznane, z kamieniami milowymi inspiracji, intuicji, doświadczeń technologicznych i ryzyka zawodowego. To często droga samotna i prawie zawsze trudna.

Akademia. To przede wszystkim ludzie, Profesorowie, Promotorzy, a właściwie Przewodnicy duchowi, życzliwi Pedagogowie, czasem krytycy, ale zawsze — Autorytety. I wreszcie — bo tak często się dzieje — serdeczni Przyjaciele. Recenzenci, Członkowie i Sekretarze komisji habilitacyjnych oraz doktorskich, którzy wspierali nas swoją wiedzą, doświadczeniem i własnym przykładem.

Pamięć tego, czego doświadczyliśmy w murach Akademii jest mocna i trwała. Wspomnienie momentów, w których przeżywaliśmy iluminacje i wyzwolenie unosi się na skrzydle wyobraźni.

Jesteśmy również i po drugiej stronie, patrzymy na naszych studentów. Proces szlifowania artystycznych dusz wiąże nas z młodzieżą, tą kolorową bracią, która wnosi w Akademię żywioł i nowe, wciąż nowe talenty..."

 

Tytuł doktora habilitowanego otrzymali:

  • Dr hab. Marcin Kowalik, Wydział Malarstwa

38 prac malarskich z cykli „Faza lustra” i „Zbieżne”, których idea opisana jest w autoreferacie pod wspólnym tytułem „Przed i po”

- przewodniczący komisji habilitacyjnej: prof. Maciej Buszewicz

- recenzenci: prof. dr hab. Rafał Boettner-Łubowski, prof. Jarosław Modzelewski, dr hab. Wojciech Kubiak

  • Dr hab. Monika Wanyura-Kurosad, Wydział Malarstwa

„Paul Celan. Odłamki snu” cykl rysunków, instalacje, film i książka artystyczna inspirowana poezją Celana.

- przewodniczący komisji habilitacyjnej: prof. Zbigniew Szot

- recenzenci: prof. Jędrzej Gołaś, dr hab. Jacek Staszewski prof. ASP, prof. Zbigniew Bajek

  • Dr hab. Joanna Banek, Wydział Malarstwa

„Makro – Mikro”. Dwa cykle obrazów, obiektów papierowych i grafik cyfrowych.

- przewodniczący komisji habilitacyjnej: prof. Zbigniew Szot

- recenzenci: prof. Zdzisław Olejniczak, dr hab. Jacek Staszewski prof. ASP, dr hab. Bogdan Klechowski

  • Dr hab. Paweł Orłowski, Wydział Rzeźby

TRANSFORMACJA – zestaw pięciu rzeźb prezentowanych na stałej ekspozycji plenerowej, znajdujący się w Warszawie przy ul. Prostej 32, przed budynkiem Prosta Tower.

- przewodniczący komisji habilitacyjnej: prof. Maciej Buszewicz

- recenzenci: dr hab. Karolina Komasa, prof. Janina Rudnicka, dr hab. Jan Tutaj prof. ASP

  • Dr hab. Artur Grabowski, Wydział Rzeźby

DREAMLINER – performance (cykl wystąpień artystycznych)

- przewodniczący komisji habilitacyjnej: prof. Andrzej Banachowicz

- recenzenci: dr hab. Romuald Woźniak, prof. Marian Stępak, prof. Janusz Bałdyga

  • Dr hab. Michał Jandura, Wydział Grafiki

Projektowanie dla kultury

- przewodniczący komisji habilitacyjnej: prof. Grzegorz Chojnacki

- recenzenci: dr hab. Tomasz Chudzik, prof. Eugeniusz Delekta, prof. Tomasz Bogusławski

  • Dr hab. Zbigniew Latała, Wydział Grafiki

„Zbigniew Latała – plakat”, „Chopin 2010”, „ZL – Plakaty muzyczne 2+3D”

- przewodniczący komisji habilitacyjnej: prof. Lech Majewski

- nazwiska recenzentów: prof. Eugeniusz Skorwider, dr hab. Krzysztof Białowicz, prof. Roman Kalarus

  • Dr hab. Andrzej Klisz, Wydział Form Przemysłowych

Zestaw projektów klocków dla fundacji ekonomii społecznej BYĆ RAZEM

- przewodniczący komisji habilitacyjnej: prof. Jerzy Porębski

- nazwiska recenzentów: prof. Jan Kukuła, dr hab. Piotr Mikołajczak, prof. dr hab. Czesława Frejlich

  • Dr hab. Barbara Widłak, Wydział Form Przemysłowych

Znaki uniwersyteckie. Projekt systemów identyfikacji wizualnych: Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.

- przewodniczący komisji habilitacyjnej: prof. Maciej Buszewicz

- nazwiska recenzentów: dr hab. Lucyna Talejko-Kwiatkowska, dr hab. Justyna Szklarczyk-Lauer, prof. Tomasz Bogusławski

 

Tytuł doktora otrzymali:

  • Dr Agata Kus, Wydział Malarstwa

Opętani. W poszukiwaniu ukrytego obiektu inspiracji.

- promotor: dr hab. Grzegorz Sztwiertnia prof. ASP

- recenzenci: prof. dr hab. Joanna Hoffmann-Dietrich, dr hab. Hubert Czerepok prof. ASP

  • Dr Jolanta Kuśmierska, Wydział Malarstwa

Przestrzenie emocjonalne

- promotor: prof. Zbigniew Bajek

- recenzenci : dr hab. Kazimierz Cieślik prof. ASP, dr hab. Andrzej Grenda prof. ASP

  • Dr Izabela Apanańska, Wydział Malarstwa

Pojęcie pamięci i czasu w obrazie alegorycznym

-promotor: prof. Adam Wsiołkowski

- recenzenci: dr hab. Grażyna Borowik – Pieniek, prof. Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, prof. Kazimierz Cieślik – Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach

  • Dr Krystyna Malinowska, WM

Coś osobistego. Transgresja własnego „ja” jako unikanie nieuniknionego

- promotor: prof. Lilla Kulka-Sobkowicz

- recenzenci: dr hab. Sławomira Chorążyczewska prof. UAP, dr hab. Marek Sak prof. ASP

  • Dr Krzysztof Marchlak, Wydział Malarstwa

Ja, czterdzieści i cztery. Twórczość artystyczna jako medium edukacji muzealnej.

- promotor: prof. Zbigniew Bajek

- recenzenci: prof. Henryk Gostyński, dr hab. Krzysztof Polkowski prof. ASP

  • Dr Dominik Stanisławski, Wydział Malarstwa

Zdjęcia nieruchomości. Koncepcja obrazowania jako paradoks zderzenia dwóch stanów – ruchu i unieruchomienia.

- promotor: dr hab. Grzegorz Sztwiertnia prof. ASP

- recenzenci: prof. Marcin Berdyszak, prof. Marian Stępak

  • Dr Michał Hyjek, Wydział Rzeźby

Implementacja układów elektronicznych w rzeźbach z małopolskich kamienic. Wpływ lokalnych sieci danych cyfrowych na jakość odbioru dzieła sztuki.

- promotor: prof. Antoni Porczak

- recenzenci: prof. Michał Ostrowicki, prof. Sławomir Sobczak, prof. Janina Rudnicka

  • Dr Jacek Dudek, Wydział Rzeźby

Konsonans treści i formy, czyli rzecz o przenoszeniu treści przez formę

- promotor: dr hab. Jan Tutaj prof. ASP

- recenzenci: dr hab. Maciej Aleksandrowicz prof. ASP, prof. Jan Szczypka

  • Dr Sławomir Biernat, Wydział Rzeźby

Metaobrazy miasta

- promotor: dr hab. Ewa Janus prof. ASP

- recenzenci: prof. Jerzy Fober, prof. Jan Szczypka

  • Dr Natalia Wiernik, Wydział Grafiki

Dobrostan

- promotor: dr hab. Agata Pankiewicz prof. ASP

- recenzenci: prof. Wojciech Prażmowski, dr hab. Andrzej Tobis

  • Dr Anna Juszczak, Wydział Grafiki

Diapauza

- promotor:  dr hab. Dariusz Vasina prof. ASP

- recenzenci: prof. Stanisław Sikorski, prof. Stanisław Kamieński

  • Dr Krzysztof Gil, Wydział Grafiki

Tajsa. Wczoraj i jutro.

- promotor: dr hab. Joanna Kaiser-Plaskowska prof. ASP

- recenzenci: dr hab. Andrzej Tobis, prof. Stanisław Kamieński

  • Dr Krystyn Kozieł, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki

Rozwój techniki i technologii ceramiki historycznej i jej rola w kształtowaniu średniowiecznego budownictwa sakralnego w Małopolsce

- promotor: prof. dr hab. Ireneusz Płuska

- recenzenci: prof. dr hab. inż. arch. Tomasz Węcławowicz, prof. Andrzej Koss

  • Dr Magdalena Kwiatkowska, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki

Problematyka konserwatorska negatywów fotograficznych na podłożu szklanym wykonanych w technice srebrowo – żelatynowej na przykładzie kolekcji negatywów rodziny Brandysów

- promotor: dr hab. Zofia Kaszowska

- recenzenci: dr hab. inż. Piotr Nowak, dr hab. Marzena Ciechańska prof. ASP

  • Dr Mariusz Wrona, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki

Wyprawy szlachetne i terazzo okresu dwudziestolecia międzywojennego w Krakowie – technologia, techniki i konserwacji

- promotor: prof. dr hab. Ireneusz Płuska

- recenzenci: dr hab. Monika Bogdanowska, dr hab. Janusz Smaza prof. ASP

  • Dr Agnieszka Marecka, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki

Analiza zagadnień badawczo – konserwatorskich pasteli z przełomu XIX/ XX wieku na przykładzie wybranych prac Leona Wyczółkowskiego, Stanisława Wyspiańskiego i Wojciecha Weissa

- promotor: prof. dr hab. Jadwiga Wyszyńska

- recenzenci: dr hab. Monika Bogdanowska, dr hab. Marzena Ciechańska prof. ASP

  • Dr Kinga Olesiejuk, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki

Konserwacja wobec dematerializacji dzieł sztuki. Materialny wymiar dematerializacji sztuki współczesnej

- promotor: prof. dr Grażyna Korpal

- recenzenci: prof. dr hab. Andrzej Bednarczyk, dr hab. Tomasz F. de Rosset prof. UMK

  • Dr Agnieszka Fujak, Wydział Form Przemysłowych

Zarządzanie strategią, procesem wdrożeniowym oraz koncepcja elementów infrastruktury ratowniczo – gaśniczej w stanach zagrożenia

- promotor: dr hab. Marek Liskiewicz prof. ASP

- recenzenci: prof. dr hab. Wilhelm Semaniszyn, prof. Jerzy Ginalski

  • Dr Jakub Gołębiewski, Wydział Form Przemysłowych

Projekt manekinów populacji polskiej do celów projektowych i edukacyjnych.

- promotor: prof. dr hab. Czesława Frejlich

- recenzenci: prof. dr hab. Adam Gedliczka, prof. dr hab. Michał Stefanowski

  • Dr Piotr Hojda, Wydział Form Przemysłowych

Wystawa Wzornictwo z Krakowa. Projekt ekspozycji i identyfikacji wizualnej wybranych prac absolwentów WFP zorganizowanej w ramach obchodów Jubileuszu 50 – lecia Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie.

- promotor: dr hab. Andrzej Śmiałek

- recenzenci: prof. dr hab. Marek Adamczewski, dr hab. Andrzej Sobaś

  • Dr Anna Zabdyrska, Wydział Form Przemysłowych

Dizajn jako eksponat. Metody wystawiennicze w dziedzinie dizajnu.

- promotor: prof. dr hab. Czesława Frejlich

- recenzenci: prof. dr hab. Jarosław Szymański, dr hab. Grzegorz Niwiński

  • Dr Paweł Mikosz, Wydział Form Przemysłowych

Metodyka procesu rozwoju produktu wykorzystująca cyfrowe technologie wspomagania projektowania, oparta na doświadczeniach z własnej praktyki zawodowe

- promotor: dr hab. Marek Liskiewicz prof. ASP

- recenzenci: prof. Jerzy Ginalski, prof. Włodzimierz Dolatowski

  • Dr Maciej Własnowolski, Wydział Form Przemysłowych

Meble hybrydowe. Poszukiwanie nowych rozwiązań w meblarstwie z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych technologii.

- promotor: prof. dr hab. Piotr Bożyk

- recenzenci: prof. Jerzy Swałtek, dr hab. Piotr Jędrzejewski

 

{gallery}aktualnosci_2018/Doktoraty{/gallery}pikto doktoraty

Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie | pl. Jana Matejki 13, 31-157 Kraków | +48 12 299 20 00 |

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.