Wniosek o przyznanie grantu z rekomendacją Wydziału (podpis Dziekana)
Szczegółowy regulamin wyjazdów oraz kryteria kwalifikacji dostępne są w Zarządzeniach nr 70 i nr 51
Wsparcie indywidualne wynosi 180 € na dzień przy pobytach nie przekraczających 14 dni i 126 € na dzień od 15. dnia pobytu
Ryczałt na dofinansowanie kosztów podróży:
Odległość (w linii prostej): Kwota:
od 10 do 99 km: 20 €
od 100 do 499 km: 180 €
od 500 do 1 999 km: 275 €
od2 000 do 2 999 km: 360 €
od 3 000 do 3 999 km: 530 €
od 4 000 do 7 999 km: 820 €
8 000 km lub więcej: 1500 €
Uwaga: „Odległość” określa dystans w linii prostej pomiędzy miejscem wyjazdu a przyjazdu docelowego (w jedną stronę), a „Kwota” - ryczałt dofinansowania podróży w obie strony (do i z miejsca docelowego).
Przy wyborze kandydatów brane są pod uwagę kompetencje językowe oraz doświadczenie zawodowe
Warunkiem zakwalifikowania na wyjazd jest także indywidualny program nauczania, przedstawiający cele, treść i oczekiwane rezultaty planowanych zajęć dla studentów.
Pierwszeństwo przy wyborze kandydatów mają osoby o mniejszym stażu zawodowym oraz osoby wyjeżdżające po raz pierwszy. Brane pod uwagę będzie także zaangażowanie kandydata w realizację programu Erasmus+ i współpracę międzynarodową w ASP.
Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta rozpoczęła nabór wniosków konkursowych w ramach programu Fulbright Specialist Program 2024-25. Program umożliwia polskim instytucjom nawiązanie współpracy z wybitnymi amerykańskimi specjalistami i specjalistkami oraz wspólną realizację projektu (od 2 do 6 tygodni).
Wnioski mogą składać instytucje wyrażające gotowość przyjęcia Specjalisty:ki do prowadzenia lub uczestniczenia w m.in. wykładach, seminariach i warsztatach, sympozjach, konferencjach, konsultacjach w zakresie prac programowych oraz rozwoju kadry administracyjnej/pracowników naukowo-badawczych, do wykonywania ocen i ekspertyz, czy też rozwijania lokalnych programów i/lub projektów badawczych.
Stypendysta:ka programu Fulbright Specialist otrzymuje honorarium oraz pokrycie kosztów przelotu do i z Polski. Instytucja goszcząca zobowiązana jest do pokrycia kosztów stypendysty związanych z zakwaterowaniem, wyżywieniem i podróży krajowych.
W tegorocznym naborze priorytetowo traktowane są projekty poświęcone udostępnianiu, upowszechnianiu i wdrażaniu najlepszych praktyk na rzecz innowacyjnej edukacji.
Dodatkowo Komisja zachęca polskie instytucje do składania wniosków na rzecz Ukrainy oraz osób uchodźczych z Ukrainy przebywających obecnie w Polsce.
Czas trwania wizyty specjalisty to 14 - 42 dni kalendarzowych. W bieżącym naborze przyjmowane są wnioski na wizyty w terminie od 1 września 2024 do 30 września 2025.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest złożenie przez instytucję goszczącą wniosku zgłoszeniowego w wersji elektronicznej do 8 grudnia 2023 r. Link do elektronicznego systemu składania wniosków oraz instrukcje jak wypełnić wniosek wraz ze szczegółowym opisem przyjętego na trwający nabór priorytetu znajdują się na stronie https://fulbright.edu.pl/specialist/
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących programu i wypełniania wniosku, prosimy o kontakt z Koordynatorką programu Pauliną Kubylis na nr telefonu 882-013-014 lub mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Szanowni Państwo,
do 15 listopada trwa nabór do programu "Exchange to the US" Fundacji Kościuszkowskiej. W programie uczestnicy mogą zdobywać wiedzę i doświadczenie w ramach wybranej przez siebie dyscypliny, które wykorzystają w pracy i podczas studiów po powrocie do Polski.
GRANTY PRZYZNAWANE SĄ WE WSZYSTKICH DYSCYPLINACH NAUKOWYCH W TRZECH KATEGORIACH:
Kosciuszko Foundation Fellowship skierowane jest do pracowników i pracowniczek badawczych i dydaktycznych na każdym etapie kariery po uzyskaniu stopnia doktora. Trwające od 3 do 6 miesięcy stypendium umożliwia osobom zatrudnionym w polskich instytucjach akademickich i naukowych realizację samodzielnych projektów badawczych lub badawczo-dydaktycznych w amerykańskich uczelniach, instytutach badawczych, instytucjach rządowych lub organizacjach pozarządowych.
Kosciuszko Foundation Grants to granty trwające od 3 do 6 miesięcy przeznaczone dla studentów i studentek studiów doktoranckich na polskich uczelniach. Celem stypendium jest realizacja własnego projektu badawczego w amerykańskiej uczelni lub organizacji pozarządowej w USA.
Kosciuszko Foundation Teaching Fellowship, przyznawane jest polskim wykładowcom, mającym zamiar prowadzić zajęcia na temat historii, kultury i literatury polskiej na amerykańskich uczelniach. Przyznawane są maksymalnie na 9 miesięcy.
Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej:https://thekf.org/scholarship/exchange-program-to-the-us-grants-and-fellowships/
Wnioski można składać do 15 listopada 2023 r.
Wszelkie zapytania prosimy kierować na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zapraszamy do udziału w konkursie na organizację Blended Intensive Program. Szczegółowe informacje i zasady aplikacji znajdują się w regulaminie.
Pytania dotyczące aplikacji prosimy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Zostanie zorganizowane spotkanie online, na którym będą omówione kwestie związane z aplikacją na organizację BIP w ramach programu Erasmus+.
Zapraszamy do aplikowania na wyjazdy w ramach programu Erasmus+ w roku akademickim 2022/23 do naszej uczelni partnerskiej w Uzbekistanie - National Institute of Arts and Design named after Kamoliddin Bekhzod. Nabór będzie prowadzony do 30.05.2023 do godz. 13:00. Wyjazd musi zostać zrealizowany w terminie do 31.07.2023.
Kompletne wnioski prosimy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 30.05.2023 r., do godz. 13:00. Wyniki zostaną przesłane mailowo po rozpatrzeniu wniosków przez Komisję Senacką. Wybrany w rekrutacji na poziome ASP kandydat zostanie nominowany do uczelni partnerskiej.
Na czas rekrutacji wymagane są następujące dokumenty:
Wniosek o przyznanie grantu z rekomendacją Wydziału
Szczegółowy regulamin wyjazdów oraz kryteria kwalifikacji dostępne są w Zarządzeniach nr 70 i nr 51
Wsparcie indywidualne wynosi 180 € na dzień przy pobytach nie przekraczających 14 dni i 126 € na dzień od 15. dnia pobytu
Ryczałt na dofinansowanie kosztów podróży:
Odległość (w linii prostej): Kwota:
od 10 do 99 km: 20 €
od 100 do 499 km: 180 €
od 500 do 1 999 km: 275 €
od2 000 do 2 999 km: 360 €
od 3 000 do 3 999 km: 530 €
od 4 000 do 7 999 km: 820 €
8 000 km lub więcej: 1500 €
Uwaga: „Odległość” określa dystans w linii prostej pomiędzy miejscem wyjazdu a przyjazdu docelowego (w jedną stronę), a „Kwota” - ryczałt dofinansowania podróży w obie strony (do i z miejsca docelowego).
Przy wyborze kandydatów brane są pod uwagę kompetencje językowe oraz doświadczenie zawodowe
Warunkiem zakwalifikowania na wyjazd jest także indywidualny program nauczania, przedstawiający cele, treść i oczekiwane rezultaty planowanych zajęć dla studentów.
Pierwszeństwo przy wyborze kandydatów mają osoby o mniejszym stażu zawodowym oraz osoby wyjeżdżające po raz pierwszy. Brane pod uwagę będzie także zaangażowanie kandydata w realizację programu Erasmus+ i współpracę międzynarodową w ASP.
KRAJE PROGRAMU
W ramach wymian z krajami programu dostępne jest 6 miejsc na wyjazdy nauczycieli akademickich w celu przeprowadzenia przynajmniej 8 godzin zajęć dydaktycznych oraz 6 miejsc na wyjazdy pracowników administracyjnych w celu szkolenia. Mobilność musi zostać zrealizowana w uczelni posiadającej Kartę Erasmusa dla szkolnictwa wyższego, z którą ASP współpracuje w oparciu o umowę bilateralną Erasmus+ (lista uczelni dostępna jest w zakładce: lista umów. Wyjazdy powinny zakończyć się nie później niż 31 października 2023 r.
Kompletne wnioski prosimy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 02.12.2022 r.
KRAJE PARTNERSKIE
W ramach wymian z krajami partnerskimi dostępne są następujące miejsca dla pracowników akademickich:
Dla pracowników administracyjnych dostępne następujące miejsca:
Kompletne wnioski prosimy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 02.12.2022r. Wyniki zostaną przesłane mailowo po rozpatrzeniu wniosków przez Komisję Senacką. Wybrany w rekrutacji na poziome ASP kandydat zostanie nominowany do uczelni partnerskiej, która podejmuje ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata na wymianę.
Na czas rekrutacji wymagane są następujące dokumenty:
Wniosek o przyznanie grantu z rekomendacją Wydziału
zaproszenie z uczelni partnerskiej (może być w formie maila) lub potwierdzony teaching programme
Szczegółowy regulamin wyjazdów dostępny jest w Zarządzeniach nr 71 (link) i nr 91 (link)
Nauczyciele akademiccy mają możliwość wyjazdu za granicę do uczelni, z którymi Akademia ma podpisane umowy bilateralne w ramach programu Erasmus+; lista szkół dostępna jest tutaj
Pracownik wyjeżdżający w ramach programu Erasmus+ musi być etatowym pracownikiem Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
Pracownicy uczelni mogą wielokrotnie wyjeżdżać w celu prowadzenia zajęć w ramach programu Erasmus+.
Stypendium wypłacane z budżetu programu Erasmus pozwala na pokrycie części kosztów związanych z podróżą i utrzymaniem za granicą. Kwota stypendium zależy od kraju docelowego. Stawki dostępne są poniżej.
Kwoty przyznane na utrzymanie nie mogą przekraczać maksymalnych stawek ustalonych w programie Erasmus w danym roku akademickim.
Osoby o dużym stopniu niepełnosprawności mogą ubiegać się o dodatkowe środki na wyjazd ze specjalnego funduszu programu Erasmus+ dla osób niepełnosprawnych.
Wyjazdy trwają 5 dni, w czasie których należy zrealizować minimum 8 godzin zajęć dydaktycznych, co powinno zostać potwierdzone dokumentem "confirmation of stay"
Grupa 1 – (Dania, Finlandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Luksemburg, Norwegia, Szwecja): 180 EUR
Grupa 2 – (Austria, Belgia, Cypr, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Malta, Niemcy, Portugalia, Włochy): 160 EUR
Grupa 3 – (Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Macedonia Północna, Litwa, Łotwa, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Węgry): 140 EUR
Przy wyborze kandydatów brane są pod uwagę kompetencje językowe oraz doświadczenie zawodowe
Warunkiem zakwalifikowania na wyjazd jest także indywidualny program nauczania, przedstawiający cele, treść i oczekiwane rezultaty planowanych zajęć dla studentów. Plan nauczania musi zostać zatwierdzony zarówno przez ASP w Krakowie, jak również przez instytucję przyjmującą.
Pierwszeństwo przy wyborze kandydatów mają osoby o mniejszym stażu zawodowym oraz osoby wyjeżdżające po raz pierwszy. W przypadku gdy w danym roku akademickim liczba pracowników aplikujących jest większa niż przewidziana w umowie z Narodową Agencją, pod uwagę brane będzie również uzasadnienie wyjazdu przez pracownika.
Na czas rekrutacji wymagane są następujące dokumenty:
Wniosek o przyznanie grantu z rekomendacją Wydziału
Szczegółowy regulamin wyjazdów oraz kryteria kwalifikacji dostępne są w Zarządzeniach nr 70 i nr 51
Na czas rekrutacji wymagane są następujące dokumenty:
Zaproszenie z uczelni przyjmującej/potwierdzony training programme
Szczegółowy regulamin wyjazdów dostępny jest w Zarządzeniach nr 71 (link) i nr 91 (link)
Pracownicy nie będący nauczycielami akademickimi mają możliwość wyjazdu za granicę do uczelni, z którymi współpracuje Akademia, w celu doskonalenia umiejętności i kwalifikacji potrzebnych w pracy, wymiany doświadczeń, poszerzania wiedzy w danej dziedzinie (udział w szkoleniu, seminarium, warsztatach z elementami szkolenia itp.). Lista szkół dostępna jest tutaj
Pracownik wyjeżdżający w ramach programu Erasmus+ musi być etatowym pracownikiem Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
Pracownicy uczelni mogą wielokrotnie wyjeżdżać w celach szkoleniowych w ramach programu Erasmus+.
Stypendium wypłacane z budżetu programu Erasmus pozwala na pokrycie części kosztów związanych z podróżą i utrzymaniem za granicą. Kwota stypendium zależy od kraju docelowego. Stawki dostępne są poniżej.
Kwoty przyznane na utrzymanie nie mogą przekraczać maksymalnych stawek ustalonych w programie Erasmus+ w danym roku akademickim.
Wyjazdy trwają 5 dni, które należy potwierdzić dokumentem “confirmation of stay” podpisanym przez przedstawiciela uczelni przyjmującej.
Grupa 1 – (Dania, Finlandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Luksemburg, Norwegia, Szwecja): 180 EUR
Grupa 2 – (Austria, Belgia, Cypr, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Malta, Niemcy, Portugalia, Włochy): 160 EUR
Grupa 3 – (Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Macedonia Północna, Litwa, Łotwa, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Węgry): 140 EUR
Przy wyborze kandydatów brane są pod uwagę dwa podstawowe kryteria, tj. kompetencje językowe i doświadczenie zawodowe
Warunkiem zakwalifikowania na wyjazd jest także indywidualny program szkolenia, przedstawiający cele, treść i oczekiwane rezultaty szkolenia. Program szkolenia musi zostać zatwierdzony zarówno przez ASP, jak również przez instytucję przyjmującą.
Pierwszeństwo przy wyborze kandydatów mają osoby o mniejszym stażu zawodowym oraz osoby wyjeżdżające po raz pierwszy.
W przypadku gdy w danym roku akademickim liczba pracowników aplikujących jest większa niż przewidziana w umowie z Narodową Agencją, pod uwagę brane będzie również uzasadnienie wyjazdu przez pracownika.
Osoby o dużym stopniu niepełnosprawności mogą ubiegać się o dodatkowe środki na wyjazd ze specjalnego funduszu programu Erasmus dla osób niepełnosprawnych.
Na czas rekrutacji wymagane są następujące dokumenty:
Szczegółowy regulamin wyjazdów oraz kryteria kwalifikacji dostępne są w Zarządzeniach nr 70 i nr 51
Wsparcie indywidualne wynosi 180 € na dzień przy pobytach nie przekraczających 14 dni i 126 € na dzień od 15. dnia pobytu
Ryczałt na dofinansowanie kosztów podróży:
Odległość (w linii prostej): Kwota:
od 10 do 99 km: 20 €
od 100 do 499 km: 180 €
od 500 do 1 999 km: 275 €
od2 000 do 2 999 km: 360 €
od 3 000 do 3 999 km: 530 €
od 4 000 do 7 999 km: 820 €
8 000 km lub więcej: 1500 €
Uwaga: „Odległość” określa dystans w linii prostej pomiędzy miejscem wyjazdu a przyjazdu docelowego (w jedną stronę), a „Kwota” - ryczałt dofinansowania podróży w obie strony (do i z miejsca docelowego).
W ramach programu "Exchange to the US" możliwe są różne formy wsparcia:
• stypendium Fundacji Kościuszkowskiej dla naukowców, ekspertów i artystów – na badania postdoktoranckie trwające od 3 do 9 miesięcy, • granty Fundacji Kościuszkowskiej dla pracowników naukowych oraz profesjonalistów i artystów - na badania w Stanach Zjednoczonych trwające od 3 do 9 miesięcy, • stypendia dydaktyczne Fundacji Kościuszkowskiej - umożliwiają pracownikom akademickim prowadzenie zajęć na amerykańskich uczelniach przez okres do dziesięciu miesięcy. Zajęcia powinny dotyczyć tematyki polskiej kultury i języka. Stypendyści mogą jednocześnie kontynuować swoje badania przebywając na tej ścieżce stypendialnej.Rekrutacja do programu trwa do 15 listopada 2022 r. Zapraszamy!
Jeśli mają Państwo pytania, zapraszamy na stronę https://www.thekf.org/kf/scholarships/exchange-us/ oraz do kontaktu mailowego: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zapraszamy pracowników dydaktycznych i administracyjnych do aplikowania na wyjazdy do Izraela w ramach programu Erasmus+ w roku akademickim 2021/22.
Wymiana może być realizowana w jednej z dwóch uczelni partnerskich w Izraelu:
Bezalel Academy of Art and Design lub Shenkar College of Engineering and Design.Wymiana powinna trwać 5 dni + 2 na podróż i powina zakończyć się nie później niż 31 lipca 2022r.
Na czas rekrutacji wymagane są następujące dokumenty:
Wniosek o przyznanie grantu z rekomendacją Wydziału
Szczegółowy regulamin wyjazdów oraz kryteria kwalifikacji dostępne są w Zarządzeniach nr 70 i nr 51
Na czas rekrutacji wymagane są następujące dokumenty:
Szczegółowy regulamin wyjazdów oraz kryteria kwalifikacji dostępne są w Zarządzeniach nr 70 i nr 51
Przy wyborze kandydatów brane są pod uwagę kompetencje językowe oraz doświadczenie zawodowe
Warunkiem zakwalifikowania na wyjazd jest także indywidualny program nauczania (STA) lub szkolenia (STT), przedstawiający cele, treść i oczekiwane rezultaty planowanych zajęć dla studentów lub szkolenia.
Pierwszeństwo przy wyborze kandydatów mają osoby o mniejszym stażu zawodowym oraz osoby wyjeżdżające po raz pierwszy. Brane pod uwagę będzie także zaangażowanie kandydata w realizację programu Erasmus+ i współpracę międzynarodową w ASP.
Wysokości grantów do krajów partnerskich (wyjazdy STA i STT):
Wsparcie indywidualne wynosi 180 € na dzień przy pobytach nie przekraczających 14 dni i 126 € na dzień od 15. dnia pobytu
Ryczałt na dofinansowanie kosztów podróży:
Odległość (w linii prostej): Kwota:
od 10 do 99 km: 20 €
od 100 do 499 km: 180 €
od 500 do 1 999 km: 275 €
od2 000 do 2 999 km: 360 €
od 3 000 do 3 999 km: 530 €
od 4 000 do 7 999 km: 820 €
8 000 km lub więcej: 1500 €
Uwaga: „Odległość” określa dystans w linii prostej pomiędzy miejscem wyjazdu a przyjazdu docelowego (w jedną stronę), a „Kwota” - ryczałt dofinansowania podróży w obie strony (do i z miejsca docelowego).
Rruszył kolejny nabór do programów stypendialnych Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta na wyjazd do USA: Junior Research Award 2023-24, Senior Award 2023-24, STEM Impact Award 2022-23 i do programu Fulbright Specialist 2022-23.
Fulbright Junior Research Award 2023-24 to program dla osób przygotowujących rozprawę doktorską w polskich instytucjach naukowych. Celem stypendium, trwającego od 4 do 10 miesięcy, jest realizacja własnego projektu badawczego w amerykańskiej uczelni, instytucie badawczym non-profit lub organizacji pozarządowej w USA, powiązanego z tematyką przygotowywanej rozprawy doktorskiej. Przyjmowane są zgłoszenia ze wszystkich dziedzin z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem. Nabór wniosków trwa do 27 maja. Więcej informacji: fulbright.edu.pl/junior-award
Fulbright Senior Award 2023-24 to program umożliwiający osobom zatrudnionym w polskich instytucjach akademickich i naukowych realizację samodzielnych projektów badawczych lub badawczo-dydaktycznych w instytucji goszczącej w USA (tj. amerykańskiej uczelni, instytucie badawczym, instytucji rządowej lub organizacji pozarządowa). Stypendium, trwające od 3 do 10 miesięcy, skierowane jest do pracowników i pracowniczek badawczych i dydaktycznych na każdym etapie kariery po uzyskaniu stopnia doktora. Przyjmowane są zgłoszenia ze wszystkich dziedzin z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem. Nabór wniosków trwa do 27 maja Więcej informacji: fulbright.edu.pl/senior-award
Fulbright STEM Impact Award 2022-2023 to program dla osób, które kierują projektami badawczymi z obszarów STEM i są zatrudnione w polskich instytucjach akademickich i naukowych. Stypendium pozwala na realizację krótkoterminowego (2-6 tygodni) projektu badawczego i/lub dydaktycznego oraz na poszerzenie wiedzy z zakresu komercjalizacji nauki i skutecznego pisania wniosków grantowych w instytucjach w USA. Przyjmowane są wnioski z dyscyplin wchodzących w zakres dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych oraz dziedziny nauk ścisłych i przyrodniczych, z wyłączeniem projektów wymagających bezpośredniego kontaktu z pacjentem. Nabór wniosków trwa do 27 maja Więcej informacji: fulbright.edu.pl/fulbright-stem-impact-award/
Fulbright Specialist 2022-23 to program polskich instytucji zainteresowanych udziałem w programie Fulbright Specialist 2022-23. Program umożliwia nawiązanie współpracy z wybitnymi amerykańskimi specjalistami i specjalistkami oraz wspólną realizację projektu (2- 6 tygodni). Wnioski na wizyty w Polsce mogą składać instytucje wyrażające gotowość przyjęcia Specjalisty do prowadzenia lub uczestniczenia w m.in. wykładach, seminariach i warsztatach, sympozjach, konferencjach, konsultacjach w zakresie prac programowych oraz rozwoju kadry administracyjnej/pracowników naukowo-badawczych, do wykonywania ocen i ekspertyz, czy też rozwijania lokalnych programów i/lub projektów badawczych. W tegorocznym naborze priorytetowo traktowane są projekty poświęcone udostępnianiu, upowszechnianiu i wdrażaniu najlepszych praktyk na rzecz innowacyjnej edukacji. Nabór wniosków trwa do 11 kwietnia Więcej informacji: fulbright.edu.pl/specialist
Szczegółowe Informacje o tegorocznym naborze i planowanych webinarach znajdują się na stronie https://fulbright.edu.pl/rekrutacja-2022/
KRAJE PROGRAMU
W ramach wymian z krajami programu dostępne są cztery miejsca na wyjazdy nauczycieli akademickich w celu przeprowadzenia przynajmniej 8 godzin zajęć dydaktycznych oraz cztery miejsca na wyjazdy szkoleniowe dla pracowników administracyjnych.
Mobilność musi zostać zrealizowana w uczelni posiadającej Kartę Erasmusa dla szkolnictwa wyższego, z którą podpisana została umowa bilateralna o wymianie w ramach programu Erasmus+ (lista umów). Wyjazdy powinny zakończyć się nie później niż 30 września 2022r.
Kompletne wnioski prosimy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 3.12.2021r. Wyniki zostaną przesłane mailowo najpóźniej 10.12.2021r.
KRAJE PARTNERSKIE
W ramach wymian z krajami partnerskimi dostępne są następujące miejsca dla pracowników akademickich:
Dla pracowników administracyjnych dostępne są 2 miejsca na wyjazd do Izraela do Bezalel Academy of Art and Design lub Shenkar College of Engineering and Design.
Wyjazdy powinny zakończyć się nie później niż 31 lipca 2022r.
Kompletne wnioski prosimy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 3.12.2021r. Wyniki zostaną przesłane mailowo po rozpatrzeniu wniosków przez Komisję Senacką. Wybrany w rekrutacji na poziome ASP kandydat zostanie nominowany do uczelni partnerskiej, która podejmuje ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata na wymianę.
Do aplikującego pracownika należy sprawdzenie aktualnych przepisów wjazdowych obowiązujących w wybranym kraju i upewnienie się, czy są one możliwe do spełnienia (np. szczepienie przeciwko COVID-19). Prosimy także by pamiętać, że sytuacja pandemiczna na świecie wciąż jest bardzo dynamiczna i regulacje wjazdowe mogą się zmienić przed rozpoczęciem wymiany, co może się przyczynić do jej przesunięcia lub odwołania.
Jednocześnie informujemy, iż nie ma możliwości pokrycia kosztów ewentualnej kwarantanny ze środków Erasmus+. Przewiduje się refundację testów na COVID-19 w maksymalnej kwocie 400 PLN/test. Refundacja ta będzie możliwa tylko w przypadku podróżowania do krajów, gdzie test jest wymagany i nie ma możliwości zwolnienia z niego.
Na czas rekrutacji wymagane są następujące dokumenty:
Wniosek o przyznanie grantu z rekomendacją Wydziału
zaproszenie z uczelni partnerskiej (może być w formie maila) lub potwierdzony teaching programme
Szczegółowy regulamin wyjazdów dostępny jest w Zarządzeniach nr 71 (link) i nr 91 (link)
Nauczyciele akademiccy mają możliwość wyjazdu za granicę do uczelni, z którymi Akademia ma podpisane umowy bilateralne w ramach programu Erasmus+; lista szkół dostępna jest tutaj
Pracownik wyjeżdżający w ramach programu Erasmus+ musi być etatowym pracownikiem Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
Pracownicy uczelni mogą wielokrotnie wyjeżdżać w celu prowadzenia zajęć w ramach programu Erasmus+.
Stypendium wypłacane z budżetu programu Erasmus pozwala na pokrycie części kosztów związanych z podróżą i utrzymaniem za granicą. Kwota stypendium zależy od kraju docelowego. Stawki dostępne są poniżej.
Kwoty przyznane na utrzymanie nie mogą przekraczać maksymalnych stawek ustalonych w programie Erasmus w danym roku akademickim.
Osoby o dużym stopniu niepełnosprawności mogą ubiegać się o dodatkowe środki na wyjazd ze specjalnego funduszu programu Erasmus+ dla osób niepełnosprawnych.
Wyjazdy trwają 5 dni, w czasie których należy zrealizować minimum 8 godzin zajęć dydaktycznych, co powinno zostać potwierdzone dokumentem "confirmation of stay"
Grupa 1 – (Dania, Finlandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Luksemburg, Norwegia, Szwecja, Wielka Brytania): 180 EUR
Grupa 2 – (Austria, Belgia, Cypr, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Malta, Niemcy, Portugalia, Włochy): 160 EUR
Grupa 3 – (Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Macedonia Północna, Litwa, Łotwa, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Węgry): 140 EUR
Przy wyborze kandydatów brane są pod uwagę kompetencje językowe oraz doświadczenie zawodowe
Warunkiem zakwalifikowania na wyjazd jest także indywidualny program nauczania, przedstawiający cele, treść i oczekiwane rezultaty planowanych zajęć dla studentów. Plan nauczania musi zostać zatwierdzony zarówno przez ASP w Krakowie, jak również przez instytucję przyjmującą.
Pierwszeństwo przy wyborze kandydatów mają osoby o mniejszym stażu zawodowym oraz osoby wyjeżdżające po raz pierwszy. W przypadku gdy w danym roku akademickim liczba pracowników aplikujących jest większa niż przewidziana w umowie z Narodową Agencją, pod uwagę brane będzie również uzasadnienie wyjazdu przez pracownika.
Na czas rekrutacji wymagane są następujące dokumenty:
Wniosek o przyznanie grantu z rekomendacją Wydziału
Szczegółowy regulamin wyjazdów oraz kryteria kwalifikacji dostępne są w Zarządzeniach nr 70 i nr 51
Na czas rekrutacji wymagane są następujące dokumenty:
Zaproszenie z uczelni przyjmującej/potwierdzony training programme
Szczegółowy regulamin wyjazdów dostępny jest w Zarządzeniach nr 71 (link) i nr 91 (link)
Pracownicy nie będący nauczycielami akademickimi mają możliwość wyjazdu za granicę do uczelni, z którymi współpracuje Akademia, w celu doskonalenia umiejętności i kwalifikacji potrzebnych w pracy, wymiany doświadczeń, poszerzania wiedzy w danej dziedzinie (udział w szkoleniu, seminarium, warsztatach z elementami szkolenia itp.). Lista szkół dostępna jest tutaj
Pracownik wyjeżdżający w ramach programu Erasmus+ musi być etatowym pracownikiem Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
Pracownicy uczelni mogą wielokrotnie wyjeżdżać w celach szkoleniowych w ramach programu Erasmus+.
Stypendium wypłacane z budżetu programu Erasmus pozwala na pokrycie części kosztów związanych z podróżą i utrzymaniem za granicą. Kwota stypendium zależy od kraju docelowego. Stawki dostępne są poniżej.
Kwoty przyznane na utrzymanie nie mogą przekraczać maksymalnych stawek ustalonych w programie Erasmus+ w danym roku akademickim.
Wyjazdy trwają 5 dni, które należy potwierdzić dokumentem “confirmation of stay” podpisanym przez przedstawiciela uczelni przyjmującej.
Grupa 1 – (Dania, Finlandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Luksemburg, Norwegia, Szwecja, Wielka Brytania): 180 EUR
Grupa 2 – (Austria, Belgia, Cypr, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Malta, Niemcy, Portugalia, Włochy): 160 EUR
Grupa 3 – (Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Macedonia Północna, Litwa, Łotwa, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Węgry): 140 EUR
Przy wyborze kandydatów brane są pod uwagę dwa podstawowe kryteria, tj. kompetencje językowe i doświadczenie zawodowe
Warunkiem zakwalifikowania na wyjazd jest także indywidualny program szkolenia, przedstawiający cele, treść i oczekiwane rezultaty szkolenia. Program szkolenia musi zostać zatwierdzony zarówno przez ASP, jak również przez instytucję przyjmującą.
Pierwszeństwo przy wyborze kandydatów mają osoby o mniejszym stażu zawodowym oraz osoby wyjeżdżające po raz pierwszy.
W przypadku gdy w danym roku akademickim liczba pracowników aplikujących jest większa niż przewidziana w umowie z Narodową Agencją, pod uwagę brane będzie również uzasadnienie wyjazdu przez pracownika.
Osoby o dużym stopniu niepełnosprawności mogą ubiegać się o dodatkowe środki na wyjazd ze specjalnego funduszu programu Erasmus dla osób niepełnosprawnych.
Na czas rekrutacji wymagane są następujące dokumenty:
Szczegółowy regulamin wyjazdów oraz kryteria kwalifikacji dostępne są w Zarządzeniach nr 70 i nr 51
Wsparcie indywidualne wynosi 180 € na dzień przy pobytach nie przekraczających 14 dni i 126 € na dzień od 15. dnia pobytu
Ryczałt na dofinansowanie kosztów podróży:
Odległość (w linii prostej): Kwota:
od 10 do 99 km: 20 €
od 100 do 499 km: 180 €
od 500 do 1 999 km: 275 €
od2 000 do 2 999 km: 360 €
od 3 000 do 3 999 km: 530 €
od 4 000 do 7 999 km: 820 €
8 000 km lub więcej: 1500 €
Uwaga: „Odległość” określa dystans w linii prostej pomiędzy miejscem wyjazdu a przyjazdu docelowego (w jedną stronę), a „Kwota” - ryczałt dofinansowania podróży w obie strony (do i z miejsca docelowego).
Studenci kierunków artystycznych i młodzi artyści urodzeni po 31 grudnia 1986 roku mogą ubiegać się o stypendia Rządu Szwajcarskiego na rok 2022/2023. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej State Secretariat for Education, Research and InnovationState Secretariat for Education, Research and Innovation.
Kandydaci zainteresowani ubieganiem się o w/w stypendium proszeni się o bezpośredni kontakt z pracownikiem Departamentu Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej, p. Elizą Kujan (tel. 22 55 15 786, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ) – wówczas otrzymają formularz stypendialny wraz z wytycznymi strony szwajcarskiej.
Wnioski należy składać w DEK, zgodnie z w/w wytycznymi, od 1 września do 16 listopada 2021 roku na adres (decyduje data wpływu dokumentów do Ministerstwa):
Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu
Departament Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej
ul. Krakowskie Przedmieście 15/17
00-071 Warszawa
Stypendia na pobyt badawczy dla badaczek i badaczy z tytułem doktorskim (Research Fellowship) oraz naukowczyń i naukowców ze znaczącym dorobkiem naukowym (Senior Fellowship) są organizowane przez Wiedeńskie Międzynarodowe Centrum Badawcze Nauk o Kulturze Uniwersytetu Sztuki i Designu w Linzu. Kultury przekładu i przekłady kultur w możliwie szerokim tego słowa znaczeniu, to jeden z tematów badań, które prowadzone są w centrum badawczym IFK.
Pobyt badawczy trwa jeden semestr roku akademickiego 2022/2023. Stypendium na pokrycie kosztów wynosi do maksymalnej kwoty 2325 Euro/miesięcznie.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 4 lipca 2021 r. a wyniki ogłoszone zostaną 7 grudnia 2021 r.
Dalsze informacje znajdują się, pośród wielu innych dotyczących stypendiów, w na stronie www.austria.org.pl w zakładce GRANTY oraz na Facebooku: https://www.facebook.com/AustriackieForumKultury/photos/a.196503367445/10159747236467446/?type=3&theater).
Stypendia, organizowane przez Rząd Landu Styrii, Austriackie Forum Kultury przeznaczone są dla młodych (do 40 r.ż.) artystek i artystów wszelkich dziedzin sztuki, oraz jej krytyczek i krytyków, którzy gotowi są twórczo spotkać się ze środowiskiem artystycznym i krajobrazem kulturalnym landu.
Termin nadsyłania zgłoszeń drogą pocztową bezpośrednio do organizatorów w Grazu upływa 10.08.2021 r.
Więcej informacji znajduje się w formularzu w zakładce GRANTY na stronie www.austria.org.pl.
https://austria.org.pl/granty/stypendia-artist-in-residence-w-styrii-2022
oraz
Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej ogłasza nabór wniosków w programie Polskie Powroty NAWA. Celem programu Polskie Powroty NAWA jest umożliwienie wyróżniającym się polskim naukowcom powrotu do kraju i podjęcia przez nich zatrudnienia w polskich uczelniach, instytutach naukowych lub instytutach badawczych. Program stwarza naukowcom rezydującym w zagranicznych ośrodkach naukowych możliwość stworzenia w Polsce własnej grupy projektowej i prowadzenia badań w optymalnych warunkach. Krajowe uczelnie, instytuty naukowe i instytuty badawcze mogą pozyskać specjalistów posiadających doświadczenie międzynarodowe oraz wiedzę z zakresu najnowszych trendów badawczych w swojej dyscyplinie naukowej.
Program obejmuje dwie ścieżki, w zależności od etapu kariery naukowej:
Powracającym naukowcem może być osoba, która:
W programie finansowane są:
W ramach ścieżki Junior scientist można zaplanować projekty trwające od 24 do 36 miesięcy, z finansowaniem NAWA do kwoty 1 193 200 zł. W ścieżce Experienced scientist możliwe są projekty od 36 do 48 miesięcy z finansowaniem NAWA do 2 447 600 zł. Dodatkowo w przypadku badań podstawowych można ubiegać się o komponent badawczy NCN – grant startowy w wysokości do 200 000 zł.
Termin naboru wniosków: od 14 maja 2021 r. do 29 lipca 2021 r., do godz. 15:00:00 (czasu lokalnego dla Warszawy)
Więcej informacji znajduje się pod linkiem: https://nawa.gov.pl/naukowcy/polskie-powroty
Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej ogłasza nabór wniosków w programie Ulam NAWA (Program im. Stanisława Ulama). Program pozwala na przyjazdy do Polski zarówno uznanych, jak i obiecujących naukowców, posiadających co najmniej stopień naukowy doktora, którzy wzmocnią potencjał naukowy polskich uczelni i włączą się w prowadzone w nich aktywności naukowe, przede wszystkim projekty badawcze i dydaktykę. W ramach programu możliwe będzie zaproszenie badaczy z zagranicy, bez względu na wiek, reprezentowaną dziedzinę czy kraj pochodzenia, w tym polskich naukowców pracujących na stałe za granicą. Uczelnie oraz instytuty naukowe oraz badawcze mogą zaprosić do Polski specjalistów z priorytetowych dla nich dziedzin, którzy w znaczący sposób rozwiną prowadzone przez daną instytucję badania naukowe, wzmocnią dydaktykę, czy też wesprą instytucję w przygotowywaniu aplikacji o prestiżowe granty.
W ramach programu możliwe są przyjazdy, których celem jest:
Pobyty zagranicznych naukowców w Polsce mogą trwać od 6 do 24 miesięcy, a beneficjent w ramach Programu otrzyma na czas pobytu comiesięczne stypendium w wysokości 10000 PLN oraz dodatek mobilnościowy, który pozwoli na pokrycie kosztów organizacji podróży. Przyjazdy zagranicznych naukowców mogą rozpocząć się najwcześniej od 1 stycznia 2022 r., a nie później niż 1 października 2022 r.
Termin naboru wniosków upływa 15 czerwca 2021
Więcej informacji znajduje się na stronie internatowej NAWA.
Celem Programu jest wsparcie mobilności międzynarodowej doktorantów, naukowców i nauczycieli akademickich przez umożliwienie im rozwoju naukowego w zagranicznych ośrodkach badawczych oraz akademickich na całym świecie. Program jest otwarty dla doktorantów i naukowców reprezentujących wszystkie dziedziny nauki, a jednostkami goszczącymi mogą być ośrodki naukowe lub akademickie na całym świecie. Wyjazdy trwające od 3 do 24 miesięcy pozwolą im na pobyt w uznanych ośrodkach naukowych, nawiązanie z nimi długofalowej współpracy oraz na realizację projektów wspólnie z wybitnymi naukowcami z zagranicy. Rozpoczynającym karierę naukowcom program stwarza szansę realizacji wartościowych staży podoktorskich, zaś doktorantom na realizację części kształcenia. Program zapewnia finansowanie stypendium obejmującego zarówno koszty utrzymania stypendysty związane z pobytem naukowca w zagranicznym ośrodku goszczącym, jak i dodatek mobilnościowy. Wyjazdy naukowe mogą trwać od 3 do 24 miesięcy i mogą rozpocząć się najwcześniej 1 marca 2022 r., a najpóźniej 1 października 2022 r.
Termin naboru wniosków upływa 25 maja 2021 r.
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej NAWA.
Konkurs stypendialny skierowany jest do studentów i pracowników naukowych.
Stypendia oferują możliwości studiowania lub prowadzenia badań w akredytowanej, publicznej szkole wyższej lub instytucji badawczej w Chorwacji. Przyznane mobilności powinny być realizowane w roku akademickim 2021/2022 (od 1 października 2021 do 30 września 2022 z wyłączeniem lipca i sierpnia).
Szczegóły dotyczące konkursu dostępne są na stronach internetowych Ministerstwa Nauki i Edukacji Republiki Chorwacji oraz Agencji ds. Mobilności i Programów UE. Termin składania wniosków upływa z dniem 14 maja 2021 r.
Otwarty dyżur psychologiczny będzie odbywał się w każdy poniedziałek w godzinach 15:30-19:30, pl. Matejki 13, I piętro, pokój nr 106
Zachęcamy do wcześniejszego umówienia się na konsultacje stacjonarne, ponieważ osoby umówione będą miały pierwszeństwo uczestnictwa. Istnieje możliwość skorzystania z konsultacji bez wcześniejszego umówienia, jednak w ramach dostępności czasowej psychologa.
Terminy konsultacji są ustalane indywidualnie. W przypadku chęci zapisu na konsultacje prosimy o przesłanie maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Konsultacje będzie prowadzić mgr Karolina Probosz – psycholog.
Dodatkowo informujemy, że bezpłatne wsparcie psychologiczne oferują także ośrodki na terenie Krakowa.
Wszelkie informacje dostępne są na stronie https://cppp.org.pl/index.php/punkty-wsparcia/
Można także uzyskać wsparcie w formie diagnozy, poradnictwa psychologicznego, terapii indywidualnej czy terapii grupowej w placówkach niepublicznych, które mają zawartą umowę z Gmina Miejską Kraków. Wsparcie może być realizowane zarówno na terenie ośrodka, jak i w miejscu zamieszkania rodziny/osoby.
Usługi są świadczone przez cztery ośrodki minimum 5 dni w tygodniu, godzinach między 8.00/10.00 a 20.00:
Pomoc psychologiczną w sytuacji kryzysu rodzinnego, kryzysu małżeńskiego, przemocy domowej, przemocy seksualnej, utraty, żałoby, zagrożenia samobójstwem, wypadków, katastrof, doświadczenia przestępstwa, możesz uzyskać dodatkowo w:
W sytuacji zagrożenia życia należy dzwonić pod numer alarmowy 112!
W związku z wdrożeniem nowej procedury podpisywania oraz rozliczania umów cywilnoprawnych w zakresie prowadzenia zajęć dydaktycznych za pomocą Profilu Zaufanego, poniżej cztery instrukcje:
Prorektor ds studenckich i kształcenia - INSTRUKCJA PODPISYWANIA I ROZLICZANIA UMÓW DOT. DYDAKTYKI PROFILEM ZAUFANYM
Kwestor - INSTRUKCJA PODPISYWANIA I ROZLICZANIA UMÓW DOT. DYDAKTYKI PROFILEM ZAUFANYM
Dziekan - INSTRUKCJA PODPISYWANIA I ROZLICZANIA UMÓW DOT. DYDAKTYKI PROFILEM ZAUFANYM
Wykonawca - INSTRUKCJA PODPISYWANIA I ROZLICZANIA UMÓW DOT. DYDAKTYKI PROFILEM ZAUFANYM
Model - INSTRUKCJA ROZLICZANIA WYKAZÓW GODZIN WYKONANYCH PRZEZ MODELA PROFILEM ZAUFANYM
Komunikat Rektora Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
z dnia 26 lutego 2020 r.
W związku z komunikatem Głównego Inspektoratu Sanitarnego dla podróżujących (nr 31) z 24 lutego br. i Informacją Głównego Inspektora Sanitarnego dla osób powracających z Północnych Włoch z dnia 25 lutego br. Rektor ASP w Krakowie informuje, że studenci, doktoranci oraz pracownicy ASP w Krakowie, którzy w ostatnich dniach powrócili z Chin oraz Korei Południowej, Włoch (w szczególności do regionu Lombardia, Wenecja Euganejska, Piemont, Emilia Romania, Lacjum), Iranu, Japonii, Tajlandii, Wietnamu, Singapuru i Tajwanu przez okres 14 dni od powrotu do Polski są zwolnieni odpowiednio z osobistego udziału w zajęciach lub prowadzenia zajęć w Uczelni. Realizacja programu powinna w miarę możliwości odbywać się formie pracy zdalnej, a ewentualne zaległości zostaną odrobione w terminie późniejszym w formie określonej przez Dziekanów Wydziałów. Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi na podstawie złożonego zdalnie oświadczenia o powrocie z terenów wymienionych w komunikatach służb sanitarnych otrzymają polecenie pracy zdalnej poza siedzibą pracodawcy przez okres 14 dni. O rodzaju obowiązków wykonywanych w tym trybie i sposobie ich rozliczenia decydują bezpośredni przełożeni.
Jednocześnie, w ślad za informacjami zamieszczonymi na stronie GIS (gis.gov.pl/aktualności) informujemy, że ww. osoby w przypadku:
1) zaobserwowania u siebie objawów takich jak: gorączka, kaszel, duszność i problemy z oddychaniem powinni bezzwłocznie, telefonicznie powiadomić stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się bezpośrednio do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego.
2) niezaobserwowania u siebie wyżej wymienionych objawów, przez kolejne 14 dni powinny kontrolować swój stan zdrowia, czyli codziennie mierzyć temperaturę ciała oraz zwrócić uwagę na występowanie objawów grypopodobnych (złe samopoczucie, bóle mięśniowe, kaszel).
Jeżeli po 14 dniach samoobserwacji nie wystąpiły wyżej wymienione objawy, można zakończyć kontrolę.
Jeżeli w ciągu 14 dni samoobserwacji zaobserwują wyżej wymienione objawy należy bezzwłocznie, telefonicznie powiadomić stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się bezpośrednio do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego.
Osoby, które miały kontakt z osobą chorą lub zakażoną koronawirusem SARS-CoV-2 powinny bezzwłocznie, telefonicznie powiadomić stację sanitarno-epidemiologiczną.
Szczegółowe informacje dotyczące bezpieczeństwa w poszczególnych państwach i regionach, w tym potrzebne dane kontaktowe, znajdują się na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych w zakładce Informacje dla podróżujących.
W przypadku osób, które aktualnie przebywają, niedawno powróciły lub planują w najbliższym czasie wyjazdy do wyżej wymienionych krajów prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy z Biurem Współpracy Międzynarodowej ASP: tel.: +48 12 299 20 66, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. a w sprawach rozliczenie pracy zdalnej z Działem Spraw Pracowniczych: tel. 12 299 20 28, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.